Uitnodiging themabijeenkomst " Positief coachen"

20 december 2022 19:00

Op woensdag 11 januari is de eerste bijeenkomst Positief Coachen bij onze vereniging. In het streven van ons om te komen tot een positief sportklimaat bij R.K.V.V. Berkdijk hebben we allen daarin een gezamenlijk belang. Trainers, leiders, overig vrijwilligerskader en geïnteresseerde ouders zijn deze avond van harte welkom

Voetballen is leuk en gezond. Als je eenmaal voor voetballen hebt gekozen, krijgen de trainer/coach en elftalbegeleider een hele belangrijke rol. Zij creëren namelijk de (rand) voorwaarden, die er voor zorgen dat kinderen plezier krijgen en houden in het voetbalspel.
Naast het plezier in voetballen hebben zij ook de zorg voor de voetbalontwikkeling van de kinderen. Door ‘positief coachen’ kun je spelers verder helpen in hun (voetbal)ontwikkeling, waarbij spelplezier en zelfvertrouwen voorop staan.

In het kader van het werken aan een ‘Positief Sportklimaat’ zal op woensdag 11 januari 2023 bij Berkdijk de themabijeenkomst ‘Positief Coachen’ worden gegeven. Deze is gericht op trainers en leiders van de club. Zij hebben namelijk een belangrijke rol in het plezier en zelfvertrouwen van spelers / speelsters. Alleen in een veilige en positieve omgeving ontwikkelen en presteren spelers zich optimaal!

In navolging op de themabijeenkomst zal er op woensdag 18 januari 2023 de clinic
(praktijkvoorbeeld) ‘Positief Coachen’ georganiseerd worden.

Programma woensdag 11 januari 2023, in de kantine van Berkdijk;
• 19.15 uur inloop
• 19.30 uur opening door TC
• 19.35 uur workshop deel 1
‘Positief Coachen’, wat is dat eigenlijk?
• 20.30 uur workshop deel 2
‘Positief Coachen’, hoe doe je dat dan?
• 21.45 uur afsluiting door TC
• 22.00 uur informeel samenzijn

Lees meer over:
amateurvoetbal berkdijk coaching jeugdvoetbal seniorenvoetbal trainen trainer