Derby Berkdijk-Desk was ouderwets gezellig

13 maart 2022 15:00

Zaterdag 12 maart was het na 2 jaar eindelijk weer zover… een derby tegen Desk. Het was Berkdijk aangelegen om deze dag dan ook super gezellig te maken.

Het was een drukke dag op de velden van Berkdijk. JO14 speelden thuis, Zaterdag 2 zou thuis spelen, maar de tegenpartij belde een uur van tevoren af, een verrassingsderby van JO8 en een derby van Zaterdag 1. Tussendoor foto’s van de leden maken i.v.m. een op handen zijnde actie.

Vooraf aan de derby speelden als verrassing de JO8-1/M van Berkdijk tegen een samengesteld JO8-1/M van Desk. De kinderen speelden leuk spel en sportief spel. Na de wedstrijd werden de kinderen van zowel Berkdijk als Desk uitgelegd wat de bedoeling was bij de grote wedstrijd. Geeft de wedstrijd al spanning voor de volwassen spelers, werd het voor de kleintjes ook extra spannend.

De jeugd van Berkdijk kregen rood-zwarte vaandels en beide jeugdteams liepen langs spelers van hun eigen team het veld op. De supportersclub van Berkdijk hadden fakkels in rood en zwart die aangestoken werden toen iedereen het veld op liep. Dit was een prachtig gezicht en iedereen was trots op zijn cluppie. Voor het eerst in lange tijd stond het langs het veld weer vol met supporters. In de kantine draaide zachtjes de disco al, als voorbereiding op de derde helft.

De wedstrijd werd gestart door een aftrap en doelpunt van Pupil van de Week Lynn Smits. Verlegen als ze was passeerde ze 3 spelers en de keeper van Desk. Desk won de tos en koos de kant met de zon in de rug. Beide teams gingen fel de strijd aan onder luide aanmoediging vanaf de kant. Voor de rust scoorde Berkdijk de 1-0. Na de rust ging de wedstrijd weer net zo fanatiek, zo niet nog fanatieker, door. De scheids floot de wedstrijd goed, op een paar incidentjes door zichtpositie na. Hij liet duidelijk zien dat hij de baas was op het veld. Uiteindelijk eindigde de wedstrijd in een 1-1 stand. Beide clubs hebben een punt erbij, verdiend.

In de kantine en daarbuiten werd het na afloop heel gezellig. Zo fel als iedereen op en langs het veld waren, zo vriendelijk ging het er aan toe tijdens de derde helft. Het personeel moest hard werken, Bas van WDL-Drank kwam met spoed nog drinken brengen, koud bier werd nog opgehaald bij Blauw-Wit’81. Het was super en ouderwets gezellig. Het bestuur en de kantinecommissie is die heeft meegeholpen dan ook zeer dankbaar, het barpersoneel en de interieurverzorgster in het bijzonder.

Berkdijk, Desk en supporters bedankt voor deze gezellige dag.

Lees meer over:
amateurvoetbal berkdijk derby desk kaatsheuvel seniorenvoetbal voetbal voetballen in kaatsheuvel