Derby JO8/M Berkdijk-Desk

13 maart 2022 15:00

Zaterdag 12 maart stond de derby Berkdijk 1 – Desk1 op het programma. Om 13.00 uur stond een voorwedstrijd gepland tussen Berkdijk JO8-1/M en Desk JO8-1M.

Onder toeziend van een groot aantal toeschouwers speelden de twee teams op het hoofdveld van de vereniging. Een groot aantal, want ja, twee derby’s achter elkaar… De kinderen hadden er zin in, want er stond voor hun nog meer op het programma. Na de wedstrijd mochten ze namelijk mee het veld op gaan lopen met de selectieteams.

Het was een leuke en sportieve wedstrijd van de jonge kids, die gelijk op ging. Uiteindelijk trokken onze rood – zwarte kerels (en meiden) de wedstrijd na zich toe en wonnen ze met 2-1. Al met al een geweldige uitslag.

Na de wedstrijd kregen de kinderen instructies. De kleine Berkdijkers mochten met rood-zwarte vaandels naast de mannen van de selectie lopen. Ook de het Desk team werd door hun eigen pupillen vergezeld. Onder begeleiding van luide muziek en rode en zwarte fakkels langs de kant liepen ze trots het veld op, waar de teams elkaar groette. De kinderen mochten het veld weer af en konden toen naar de wedstrijd kijken.

Een prachtige dag voor de toekomst van de club.

Lees meer over:
amateurvoetbal berkdijk derby jeugdvoetbal pupillen pupillenvoetbal