Berkdijk JO8-1 JM – Sarto JO8-4 en Berkdijk JO7-1

14 februari 2022 16:15

Zaterdag 12 februari, 9 uur, het gras is nog wit van de vorst, maar alle spelertjes, trainers en coaches van JO7 en JO8 klaar om weer te voetballen na lange tijd.

Zaterdag 12 februari, 9 uur, het gras is nog wit van de vorst, maar iedereen, inclusief de papa’s en mama’s, broertjes en zusjes en opa’s en oma’s staat op het veld bij Berkdijk. Ook in deze kou, is het mooi om te zien dat de kinderen er zin in hebben en de vaste supporters er dik aangekleed toch bij zijn.

De JO-7 speelt met 3 andere teams in toernooi vorm wat wedstrijden. Lekker fanatiek, volop springend om warm te blijven. De ene wedstrijd wordt gewonnen, de andere verloren. Maar het gaat om het plezier, zelf in deze kou.

De JO8-1 van Berkdijk heeft een wedstrijd tegen Sarto JO8-4. De jongens staat te springen om te mogen beginnen. Er wordt leuk gespeeld, soms wordt er echt goed gekeken of er iemand vrij staat en soms een duwtje om de bal af te kunnen pakken. Het gaat er fanatiek aan toe. Berkdijk komt voor te staan en de jongens zijn super blij. Er zijn kansen over en weer en toch merk je dat Berkdijk wat beter in het spel is en de voorsprong verdient. Soms wordt hij wat kleiner, of is de voorsprong weg, maar iedere keer lukt het ze weer om voor te komen. Ook al wordt er gewisseld van keeper bij Berkdijk, het blijft super goed gaan. De jongens lijken op sommige momenten vleugel te hebben en bij de meeste zie je de verbeten blik op het gezicht staan als ze weer aan een actie beginnen en een doelpunt willen maken. De wedstrijd wordt uiteindelijk door Berkdijk gewonnen, super leuk voor het team.

De JO7 en JO8 hebben sinds kort een paar extra trainers op woensdag erbij. Matthy krijgt de hulp van Jesse, Lars en Luca van de JO16. Een paar jonge enthousiaste jongens die graag hun voetbal liefde en kunnen over willen brengen naar de iets kleinere jeugd. Op die manier wordt de Berkdijk manier van voetballen al vroeg geleerd en wordt de kennis en kunde van de toekomst reeds overgebracht naar de nieuwe toekomst.

Lees meer over:
amateurvoetbal berkdijk jeugdvoetbal kaatsheuvel pupillen pupillenvoetbal