Berkdijk 1 speelt na 6 overwinningen gelijk tegen RKVSC

Mannen zondag, 1, 5e klasse C

18 oktober 2015 14:30

Koolen, J.P.H.M.

Afgelopen zondag stond de wedstrijd tegen RKVSC op het programma. Berkdijk heeft de eerste 6 wedstrijden gewonnen en staat dus bovenaan in de competitie. RKVSC staat op een derde plek met slechts 1 verloren duel dus een pittige wedstrijd.

Berkdijk miste een redelijk aantal basisspelers maar begon toch goed aan de wedstrijd. Binnen een kwartier stond de thuisclub met 2-0 voor, de treffers kwamen van spits Justin van Ark. Daarna kwamen de gasten onverwacht terug. En met nog eens 2 doelpunten, eentje met een buitenspelluchtje, keek de koploper bij rust tegen een achterstand aan. Daar zorgden Thijs Goesten, Leo Verhoeven en Victor van Kessel voor.

Vlak na de rust scoorde Maaikel Bastiaanse de gelijkmaker. Hij profiteerde nadien ook van een fout van de 54-jarige doelman Herman Bergacker: 4-3. Daarna kreeg de koploper kans op kans om de ploeg uit Velddriel de nekslag toe te dienen. Dat gebeurde niet, daardoor kwam de gelijkmaker van invaller Richard Mouthaan als een mokerslag aan.

- Berkdijk – RKVSC 4-4 (2-3) 8. Van Ark 1-0; 15. Van Ark 2-0; 26. Goesten 2-1; 38. Verhoeven 2-2; 43. Van Kessel 2-3; 47. Bastiaanse 3-3; 64. Bastiaanse 4-3; 90+2. Mouthaan 4-4