Een spannende bekerwedstrijd tegen FC Drunen

Torenstraat 150
5151JR
DRUNEN

Vandaag de tweede bekerwedstrijd op het programma en wel uitstegen FC Drunen.

Slalommend om de deelnemers van de 80 van de Langstraatl, kwamen we eindelijk op het complex van FC Drunen. Het hoofdveld lag er zeer goed bij. De wedstrijd stond onder leiding van dhr. Sheikhi en begon ook klokslag 14.00 uur.  FC Drunen begon goed aan de wedstrijd,  zette ons onder druk en wij hadden daar even moeite mee.  Al binnen het kwartier kwamen wij, door een mooie vrije trap van hun, op een 1-0 achterstand. Nog binnen twee minuten maakte Tim Snijders zijn eerste doelpunt voor Berkdijk, 1-1. We kregen wat meer grip op de wedstrijd en dat resulteerde ook in een paar kansen. In de 35e minuut kregen we opnieuw een vrije trap tegen en ook deze werd boven in de hoek gekruld, 2-1. Dus keken we weer tegen en achterstand aan. Maar voor rust wisten we het nog om te buigen. In de 42e minuut scoort Reggy de 2-2 en een minuut later weet Jahir de bal achter de keeper te krijgen. Ruststand 2-3.

Weet niet wat Pieter in de theepauze heeft gezegd of er zat iets in de thee, maar na 1 minuut spelen in de tweede helft wist Abdul er al 2-4 van te maken. En weer een minuut later scoorde Nick de 2-5 dankzij een schot vanuit de tweede lijn. Binnen de vijf minuten na rust staat het ineens 2-6 door het tweede doelpunt van Reggy Elias, die afgelopen vrijdagavond ook al de winnende goal maakte in de eredivisie zaalvoetbal voor zijn team BE’79. Met deze stand op het bord lijkt het de trainer verstandig om de jongens die op de bank zaten ook speelminuten te laten maken. Of het nu verwarring was of nonchalance maar FC Drunen kwam terug op 5-6. Met nog 25 minuten op de klok werd het billen knijpen. In de 70e minuut maakte Abdul zijn tweede doelpunt, dankzij een mooie kopbal, 5-7. FC Drunen zette nog één keer aan en door slordig wegwerken van onze verdediging en keeper, kregen we een strafschop tegen. Deze werd benut en zo stond de stand weer op een doelpunt verschil 6-7. Nog 10 minuten te gaan en de een na de ander liep met pijltjes op het veld. We kregen ook nog een vrije trap tegen in onze zestien, maar gelukkig schoten zij de bal naast. Langzaam slopen de laatste minuten voorbij. En daar was uiteindelijk het verlossende fluitsignaal van de uitstekend leidende scheidsrechter en konden we opgeheven hoofd van het veld lopen.