Berkdijk houdt een zeer verdiend punt over tegen Jong Brabant.

Berkdijk 1 (zon)

Jong Brabant 1 (zon)

13 maart 2022 14:30

A.A. Heijboer

Sportpark Kegelaar
Baan 17
5171NC
KAATSHEUVEL
tel. 0416-530951 (best.kamer)

Vandaag speelde het eerste van Berkdijk tegen de koploper JongBrabant.
Het strijdplan van Pieter Elias werd goed uitgevoerd door zijn team. De eerste 10 minuten was JongBrabant beter en kreeg 2 kleine kansjes op een doelpunt, maar ze gingen er niet in.
Hierna werd Berkdijk sterker en werd er overal op het veld goed ruk gezet op de tegenstander. De verdediging begon al bij de aanvallers, het middenveld nam het daarna over en de verdediging stond als een huis. Met Toony vd Ark als slot op het doel.
Zelf kwamen we beter in het spel een ook wij kregen een paar kleine kansjes en het geluk zat niet aan onze kant.
Kijkend naar de 2e helft kan geconcludeerd worden dat wij de overhand hadden. JongBrabant werd niet echt meer gevaarlijk en als er een goal moest vallen dan zouden wij die maken.
Maar ook JongBrabant kan goed verdedigen zodat de wedstrijd eindigde in een gelijkspel 0 – 0. Morele overwinnaar vandaag was Berkdijk.
Komende week wordt er ingehaald tegen Riel bij fc Tilburg en dan de uitwedstrijd tegen Chaam.