Berkdijk JO14-1 - DIA JO14-2

5171NC
KAATSHEUVEL
tel. 0416-530951 (best.kamer)

De jongens zijn allemaal op tijd op de Kegelaer. Er worden vandaag ook foto’s gemaakt van het team en daarna kunnen ze gaan warm lopen voor de wedstrijd tegen Dia op het hoofdveld.

Berkdijk JO14, een team dat zich aan het ontwikkelen en aan het groeien is.

Om half 11 fluit Justin Netten en de wedstrijd kan beginnen. Beide teams beginnen vrij rommelig aan de wedstrijd, het lijkt of ze er beide “in” moeten komen. Maar na niet al te lange tijd komen de kansen aan beide kanten. Het gaat wat over en weer. Berkdijk gaat dan wisselen en je merkt dat er na de wissel een stabieler team staat. Berkdijk is met vlagen ook echt beter dan Dia. Samenspel, luiteren naar elkaar en acties die ook werkelijk goed zijn. Je merkt dat ze nog wat zoeken naar het juiste positiespel, het middenveld sluit niet altijd goed aan waardoor Dia weer wat kansen kan creeëren. Maar na 20 minuten wordt de 1-0 gemaakt door Berkdijk. Je merkt dat Berkdijk heel graag wilt winnen en daardoor wordt er soms slordig of onnodig met risico gespeeld. Zo wordt er net voor de 16 meter een speler van Dia onderuit gehaald en mag Dia een vrije trap nemen, die heel netjes door keeper Luca wordt gehouden.

De kansen blijven vanaf beide kanten komen. Soms lijkt het spel van beide kanten meer op paniek voetbal dan op een mooi en sportief spel en zo komt het dat in de 35e minuut Dylan de 2-0 voor Berkdijk maakt. Uiteindelijk is 2-0 de rust stand, en na een zeer slordige en onrustige 2e helft, is dit ook de eindstand.