VV Berkdijk JO16; Een wedstrijd tegen TSV Gudok JO16-2.

TSV Gudok JO16-2

25 september 2021 10:30

J. Netten

Sportpark Kegelaar
Baan 17
5171NC
KAATSHEUVEL
tel. 0416-530951 (best.kamer)

Een tegenstander waar je best rekening mee kan houden. Maar Berkdijk zou Berkdijk niet zijn als ze vol goede moed aan de wedstrijd beginnen.

Lange tijd lijkt het gelijk op te gaan. Er wordt wel wat meer gespeeld op de helft van Gudok, Berkdijk heeft wat meer overwicht, maar tot scoren komen ze niet. Je merkt dat de teams aan elkaar gewaagd zijn en dat er aan beide kanten echte 14 tot 16 jarige op het veld staan. De scheidsrechter, die trouwens een meer dan prima wedstrijd heeft gefloten, laat zich niet gek maken en roept diverse malen spelers tot de orde

Na niet al te lang spelen wordt Mees gewisseld voor Yisaka en krijgt Berkdijk een kans doordat Jesse in de 16 meter onderuit wordt gehaald. Penalty, die Lars gaat nemen en netjes inschiet. Nu lijkt Berkdijk langzaam aan beter te gaan voetballen en leidt minder balverlies. Danny komt bijna tot de keeper, schiet naar Sander, die een mooi schot maakt, maar helaas geen doelpunt. Later maakt Rexhep de 2-0. Het is onrustig op het veld. Tussen de teams heerst rivaliteit. Berkdijk wisselt nog een paar keer in de 1e helft. Floris komt er in voor Mo en later Dylan voor Karim. En zo gaan de jongens de rust in.

Na de rust, alsof de 1e helft een opwarming was, komt Berkdijk goed op stoom. Er wordt snel gespeeld, goed balspel onderling en Jesse maakt de 3-0. Dan Danny, die een goede kans heeft, maar helaas mist. Een corner volgt, en het spel gaat door. Soms wat slordig spel, te veel op een op het middelveld, en daardoor het Gudok een kans, en die nemen ze, ze stomen door en maken de 3-1.

Maar hierdoor zijn gelijk de jongens van Berkdijk weer bij de les. Ze werken hard en Lars heeft de 4-1 in de benen. Hierna zijn er nog diverse pogingen voor Berkdijk. Gudok speelt eigenlijk de 2e viool. Dylan krijgt de kans en maakt de 5-1. Jesse komt voor goal, en schiet op de paal waarna Yisaka de 6-1 maakt. Maar Gudok geeft zich niet zo maar gewonnen. Het zijn spelers die zijn gekomen om te winnen, en je ziet ze balen, en onrust creëren. Dit gebeurd aan beide kanten, er wordt onderling flink wat naar elkaar geroepen en gezegd op het veld. Na diverse waarschuwingen van de scheidsrechter moeten Jesse en de nummer 3 van Gudok met geel naar de dug-out. Beide met 10 man verder en iet lang meer op de klok. De vermoeidheid en de zin is een beetje weg. Rexhep krijgt nog een kans en maakt de 7-1, wat tevens de eindstand is.