Oefenwedstrijd tegen Be-Ready

Be Ready VR1 (zon)

Berkdijk VR1

23 augustus 2020 11:00

Be Ready - Berkdijk 3-4 (2-2)
Scoorders Esther (0-1)(2-2), Joana (2-3), Desi (2-4)

Vandaag stond er wederom weer een oefenwedstrijd op de planning uit tegen be-ready. Voor de trainer z’n oude cluppie en voor een aantal speelsters extra motiverend omdat hun oude trainer dat damesteam nu onder zijn hoede heeft.

De eerste helft ging gelijk op, aan beide kanten rommelig en onrustig voetbal met een enkele uitgespeelde kans. Esther wist zich goed vrij te kappen en met een droog zondagschot schoot ze de 0-1 binnen. Niet lang daarna werd het wat onrustig in ons team. Binnen 15 minuten goal tegen en een penalty tegen wat resulteerde in een 2-1 achterstand. Daarna liepen we voornamelijk onszelf in de weg. Onnodig haken bij de tegenstander leverde een terechte tijdstraf van 10 min. op, daarna werd een beslissing van de scheids met het compliment “mafkees” betiteld, en eveneens een tijdstraf. Met nog 9 speelsters op het veld werd onze zeer sterke verdediging op de proef gesteld. 10 minuten verder weer compleet en tijdens een goede uitbraak van Melissa werd ze stevig tegen de grond gewerkt, penalty berkdijk, Esther 2-2 en rust.
In de rust iedereen bij de les gepraat en beter in organisatie gezet. 2e helft stonden we positioneel goed en volgde de ene naar de andere kans. Goed doorzetten van Joanna zorgde voor de 2-3, dit zelfde deed Desi een aantal minuten later 2-4. Er volgde kans op kans en een tackle op Esther... pentalty? Neee.. niet goed gezien. In de slotminuut een zeer fraaie lob/schot van de tegenstander wat als de mooiste goal deze wedstrijd werd bevonden. 3-4 tevens ook de eindstand.

Nu op naar de bekerwedstrijden die volgende week beginnen.