Zaterdag 5 oktober 2019 11:00 uur thuis tegen Internos JO15

Internos JO15-1

5 oktober 2019 11:00

Om 10 uur verzamelen in de bestuurskamer, omkleden, warm lopen en in spelen. Alles op eigen veld. Wedstrijd op het hoofdveld.

Als we naar de poule kijken waar Berkdijk JO15 door de KNVB in is gezet dit jaar, zien we allemaal teams die 2e jaars JO15 spelen. Onze team JO15 is eerste jaars en de leeftijden variëren tussen de 12 en 14 jaar. Er is dus een groot verschil tussen de teams waar tegen gespeeld wordt. Op papier zou dit een wat meer evenredige tegenspeler moeten zijn. Er is dan ook voorzichtig hoop dat we een leuke partij zonder groot verlies kunnen spelen.

De wedstrijd begint 10 minuten eerder. Dit omdat bij Berkdijk deze zaterdag alle teams thuis spelen en dit qua logistieke planning beter uit komt.

Vol goede moet begint Berkdijk aan de wedstrijd. Langzaam verzamelen zich ook steeds meer toeschouwers langs de lijn. Het wordt gezellig druk langs de kant. En we zien aardig spel. De teams zijn aan elkaar gewaagd, dat is te zien.

We zien een Berkdijk dat zijn spel moet zoeken, spelers vinden elkaar nog niet zoals het moet en Internos kan hier zijn voordeel uit halen en door een foutje van de keeper is het na 10 minuten 0-1 voor Internos. Heel jammer, het team baalt, maar ze moeten door. Ze herpakken zich. Als toeschouwer kijken we bijna de hele eerste helft naar de ruggen van onze Berkdijk spelers. Ze spelen continue naar het doel van Internos toe. Het wil ze echter niet lukken om door te dringen en als dat wel lukt, dan lukt het niet om het af te maken met een doelpunt. Internos lukt het wel om een aantal keren de bal te onderscheppen en dan door te zetten naar het doel van Berkdijk en die actie om te zetten in een doelpunt. De gehele eerste helft zien we zo voorbij gaan. Berkdijk bouwt op, maar gaat te snel door het midden of kan het niet af maken door niet zuiver te schieten. Internos lukt het wel om af en toe de bal over te nemen en door te stomen naar het doel. De rust gaat Berkdijk in met 0-3 achterstand.

Na een korte rust gaan we door en binnen 2 minuten zet Internos de 0-4 op de borden. Maar Berkdijk weet wat ze moet doen. Als ze goed kijken en bewegen met en naar de bal, dan komen we een heel eind. Als ze dan gebruik kunnen maken van de vleugels en de snelheid, dan komt het zo maar tot een mooi doelpunt en Danny maakt zo de 1-4. Internos laat het er niet bij zitten en zet de 1-5 waarop Gyliano de 2-5 maakt, beide binnen 5 minuten. Dit geeft Berkdijk hoop en vleugels. Het samenspel wordt beter. Er wordt beter gekeken naar de bal en meer bewogen naar de bal toe. Met vlagen, want soms lijkt het ook nergens op. Op die momenten heeft Internos kansen en die benutten ze ook, zo ook de 2-6. Rexhep lukt het om de 3-6 te maken. En 5 minuten voor tijd maakt Gyliano de 4-6. Berkdijk zit in de goede flow en wil door. Ze hebben de smaak te pakken. Maar helaas is de wedstrijd voorbij.

Dit geeft wel weer een positieve kijk op de komende wedstrijden. Als de jongens goed blijven kijken voor ze spelen en mee bewegen naar de bal toe, dan komen ze een eind. Wel niet in de top 3 dit jaar maar ze komen een eind. De inzet is er, nu het geduld nog om het te leren en uit te voeren.