Berkdijk 2 (zon) zondag 22-9-2019 uit bij Neerlandia'31

Neerlandia'31 5

Berkdijk 2 (zon)

22 september 2019 10:00

Het was weer een bewogen weekend voor 'Ut Twidde'.
Zaterdagavond tot in de vroege uurtjes gefeest bij onze geliefde Raoul en Maudy.
Een paar uur later was het daarna weer vroeg dag want.... er moest gevoetbald worden.

Een uitwedstrijd tegen Neerlandia in jawel... het plaatsje Dorst. Ideale plaatsnaam voor 'Ut Twidde' zou je zeggen. Maar wat bleek? Neerlandia is een voetbalclub zonder (geloof het of niet) kantine. Mede door het wederom vergeten van onze bidons, of zoals Ad het altijd zegt "woaterkannen" begonnen wij daarom dorstig aan onze allereerste competitiewedstrijd. In de tas bleek tot overmaat van ramp ook maar 8 wedstrijdshirts te zitten en zodoende hebben we de eerste wedstrijd afgewerkt in een allegaartje aan kleding. Alleen Berkdijk kan zoiets!

Luuk Luijten besloot om zichzelf helemaal niet om te kleden en bleef in de kleedkamer om zijn roes uit te slapen.
Wij kunnen jullie vertellen: 10 uur sochtends voetballen in een weiland ergens in Dorst is echt geen pretje. Maar liefst 7 tegendoelpunten hebben we moeten incasseren tegenover 4 doelpunten van ons. Na een ijskoude douche konden we dan eindelijk weer terug naar een plek waar ze vocht verkopen (bier ofzoiets?)

Wij zijn de competitie ingegaan met als doelstelling om kampioen te worden in de zo gevreesde 6e klasse. Na vandaag rest ons slechts de vraag: bestaat er ook een 7e klasse?