Zaterdag 16 november, een mooie zege voor JO15

Rijen JO15-2

16 november 2019 10:00

Door Susan Brekelmans

Wedstrijd begint om 10 uur, half 9 verzamelen.

Het is koud en vroeg maar iedereen is op tijd aanwezig.

De trainers Luuk en Frank bespreken de opstelling met het team, daarna rijden we naar Rijen.

Omkleden om warm lopen op een trainingsveld, de wedstrijd wordt gespeeld op kunstgras.

De wedstrijd begint stipt 10 uur. Je ziet de jongens van Berkdijk wat onwennig op het veld staan. Kunstgras en dan ook nog koud, glad en nat. Wat onwennig en aftastend en binnen 10 minuten staan we met 1-0 achter. Balen maar wel doorgaan. Je merkt af en toe mooi samenspel maar ook momenten dat er onnodig balverlies is en de 2-0 is gemaakt. Erg jammer maar ze laten het er niet bij zitten. De twee trainers roepen vanaf de zijlijn de opdrachten toe en met een mooie voorzet maakt Gyliano de 2-1. De jongens zijn blij en leven op. Ze krijgen vleugels, en 10 minuten laten is het 2-2. En met deze stand gaan ze de rust in. Met zijn alle de kleedkamers in, warm worden en heel goed luisteren naar wat de trainers te vertellen hebben.

De tweede helft. Er wordt goed samengespeeld. Mo wil te veel naar voren waardoor Lars verder naar achter staat zodat Jeo de laatste man is. Lars heeft de aanvoerdersband aan en coached het gehele team. Rexhep maakt een aantal overtredingen en krijgt van de scheidsrechter een waarschuwing. Hij krijgt letterlijk te horen dat hij dit soort overtredingen niet hoeft te maken als je zo kan voetballen. Hopen dat Rexhep dit goed heeft gehoord en dit in het vervolg ook werkelijk uitvoert. Gyliano zorgt dat hij voorin klaar staat en vrij staat zodat hij gelijk weg kan als het middenveld de bal verovert op Rijen en via de vleugels de bal naar voren kan krijgen. Met Yisaka of Karim samen met Gyliano voorin gaat het goed deze wedstrijd.

Op diverse momenten zie je mooi teamwerk. Er wordt goed geluisterd naar elkaar en naar de trainers. Er wordt gekeken naar de bal en er wordt gewerkt voor de bal. De tweede helft trekken de jongens van Berkdijk naar zich toe. Er zijn wel moment dat het nog even spannend wordt en Rijen de bal kan onderscheppen, maar dat houdt de wedstrijd leuk en spannend. Ook voor de spelers in het veld. Uiteindelijk wordt het werken voor elkaar beloond. Ook het inzakken van de wedstrijd in de laatste 15 minuten is nu niet van toepassing op Berkdijk. Deze week een mooie volle wedstrijd. Dit geeft een mooi perspectief voor de laatste wedstrijden voor de winterstop.

Een mooie wedstrijd om naar te kijken. Een wedstrijd om weer zin te krijgen in de rest van het seizoen. Een wedstrijd die uiteindelijk gewonnen wordt met 2-5! Een super mooie prestatie waar hard voor is gewerkt.