aterdag 30 november Half 1 uitwedstrijd tegen Dongen JO15.

Dongen JO15-2

Berkdijk JO15-1

30 november 2019 12:30

Dongen staat hoger, maar toch moet het lukken.

Berkdijk JO15 speelt heel afwisselend. De ene keer kunnen ze de wereld aan, de andere keer hebben de jongens te veel FIFA geoefend en vergeten ze dat ze het zelf moeten doen op het veld.

Hoe zal het vandaag gaan? Met een krap elftal door blessures heeft Luuk een uitdaging.

Maar de jongens die er zijn, hebben er zin in.

Na het fluitsignaal komt het spel langzaam op gang. Dongen wil de overhand nemen maar dat lukt niet helemaal. Berkdijk wil langzaam in het spel komen, en dat gaat ook niet. Wel gelijk aan de bak!

Goed kijken, naar elkaar luisteren en overspelen. Maar dit komt niet goed uit de verf de eerste helft. Het helpt als Dongen een handsbal maakt in de 16 meter en we daardoor een penalty mee hebben, die Sander mooi in schiet. 0-1, we staan voor. Zou dit de katalysator zijn die Berkdijk nodig heeft om de wedstrijd naar zich toe te trekken? Helaas is dat niet het geval. Er wordt redelijk overgespeeld maar er wordt niet goed gekeken. Ballen verdwijnen soms in het niets of gespeeld naar een speler die met de rug naar de bal staat. Erg jammer, maar gelukkig lukt het bij Dongen ook niet helemaal. Hoewel ze een aantal keren dicht bij Luca in de buurt komen en de verdediging hard aan de bak moet. Je merkt de onrust bij beide teams, er vallen wat woorden onderling. Uiteindelijk moet Sander een tijdstraf uitzitten op de bank. Erg jammer en nergens voor nodig. Na bijna 45 minuten spelen wordt de eerste helft afgefloten.

Luuk kan de jongens in de kleedkamer, in de rust, goed oppeppen en de gemaakte afspraken nog eens bijbrengen. De tweede helft begint dan ook goed. Binnen 5 seconden heeft Gyliano de 0-2 gemaakt. Je ziet de koppies van de jongens omhoog gaan en ze vleugels krijgen! De tweede helft gaat zo door voor Berkdijk. Er wordt goed samen gespeeld en voor elkaar gevochten. Ze zoeken elkaar en vinden elkaar. Als ze elkaar nu ook eens roepen en aanspreken voor ze spelen, dan gaan nog meer acties goed. Maar vandaag gaat het super. Hoe traag de eerste helft soms was, zo snel is de tweede. Dongen heeft geen vat op het spel. Soms komen ze door, maar je merkt dat het bij hen niet lekker loopt. Er zijn frustraties, en die worden soms met spelers van Berkdijk gedeeld. Nog een waarschuwing voor Sander, waar het uiteindelijk bij blijft. Berkdijk is goed bezig, het ene doelpunt na de andere wordt gemaakt. Rexhep, Mo, Darley, Merlijn en Gyliano, allemaal nemen ze een of meerder doelpunten voor hun rekening. Allemaal met mooi samenspel onderling. Uiteindelijk is het 0-9 geworden. Komende week weer een thuiswedstrijd. Een paar spelers meer ter beschikking en erg benieuwd wat het gaat worden. Kom ze aanmoedigen! Zaterdag 7 december 11:00 uru sportpark de Kegelaer.