Zaterdag 7 december 11 uur thuis tegen Oosterhout.

Oosterhout JO15-1

7 december 2019 11:00

Op Jesse na is het team compleet, 2 wissels.

De jongens laten zich even uit het veld slaan door de grote jongens van de tegenpartij. Maar groot hoeft niet te zeggen, goed, snel of lastig. In dit geval eerder wat lomp en stootvast.

Een aarzelend begin van de wedstrijd. Rommelig spel, onnodig balverlies. Nog even in komen. Oosterhout wil gelijk de druk erop zetten en vol er in gaan. Er wordt de eerste helft meer op de helft van Berkdijk gespeeld dan richting het doel van Oosterhout. Maar hier en daar ruiken ze een kans, zien ze hem en pakken ze hem. Dan breken ze door en vinden ze elkaar. Na ongeveer 20 minuten wordt er wat rommelig gespeeld voor het doel van Oosterhout. Een hoekschop en dan krijgt Yisaka het voor elkaar de bal in te koppen! Wat een mooi doelpunt.  Toch is het niveau niet stabiel. Oosterhout zet druk, is grof en wil doorstoten. Paniek voetbal, daar lijkt het op. En toch lukt het ze om net voor het einde van de eerste helft een doelpunt te zetten.
Met 1-1 de rust in.
De tweede helft zie je dat Berkdijk wat meer rust in zijn spel heeft. Oosterhout is overdondert door de gang van zaken en moppert. Nou, er wordt nogal geklaagd onderling. Berkdijk blijft positief en blijft proberen de bal naar voren te krijgen. En steeds vaker lukt het. Onderscheppen van de bal, goed kijken, overspelen en naar voren! Gyliano maakt na een kwartier de 2-1.  Mooi samenspel, en positief! En zo blijft Berkdijk door gaan, blijven proberen en Oosterhout klaagt steeds harder op elkaar. Hierdoor krijgt Gyliano nog een kan die hij kan omzetten in een doelpunt, 3-1.
Oosterhout komt nog een keer in de buurt van een doelpunt die Luca mooi tegenhoudt. Ook Berkdijk komt nog een aantal keren dicht bij een doelpunt maar 3-1 blijft het vandaag. Een mooie uitslag waar het team zelf voor gevochten heeft.
Nog 2 wedstrijden te gaan voor de winterstop. Ze kunnen het heel mooi afmaken. En zoals al eerder gezegd en daar blijf ik bij, een super leuk team met leuke spelers, die het samen moeten maken en dit ook kunnen. Ook de twee trainers zijn goed bezig! Ga zo door en samen komen jullie er wel.