Berkdijk JO15 Zaterdag 21 september 2019 11 uur thuis tegen Boeimeer.

Boeimeer JO15-2

21 september 2019 11:00

Door Susan Brekelmans

Berkdijk JO15 is rustig en relax. De bekerwedstrijden zijn goed verlopen, iedereen heeft er vertrouwen in.
We spelen achter, op veld B, vol in de zon. Super te doen voor de toeschouwers, de bankjes zijn dan ook al snel bezet. Na het fluitsignaal twee teams die aftasten, het zijn onbekenden van elkaar.

Berkdijk maakt een mooie actie via de zijkant maar helaas gaat deze bal van Danny net langs het doel. Boeimeer is wel gelijk wakker en voert gelijk de druk op. Berkdijk moet vol aan de bak en door een inschattingsfoutje van Luca is de 0-1 een feit. Dit alles binnen 5 minuten. Dat beloofd niet veel goeds voor de rest van de wedstrijd. Vanaf de zijlijn oogt het dat Berkdijk wat klein speelt en zich laat ondersneeuwen door Boeimeer, die breder spelen en sneller schakelen. De 0-2 is helaas gevallen. Toch zie je Berkdijk hele mooie en goede momenten hebben en weten ze het Boeimeer erg lastig te maken. Als ze de ruimte hebben, dan vliegt Berkdijk vooruit  via de vleugels en staan ze zo voorin. Maar helaas worden deze acties te vaak omgezet in een misser en het verliezen van de bal, dan in een doelpunt. Maar doorzetten en niet opgeven zijn twee kernwoorden van dit team en uiteindelijk lukt het Danny dan toch om net voor rust de 1-2 te maken. Met een verdiende stand de rust in.

In de tweede helft zie je een wat meer bedreven en tactisch beter Boeimeer tegen een vechtend Berkdijk. Daardoor onnodig balverlies door slordig spel, en dat is heel jammer. Boeimeer weet de druk hoog te houden en met een breed middenveld wat heel snel kan omschakelen, zijn ze Berkdijk te snel af. De druk op de spitsen is hoog, ons middenveld heeft het te zwaar. Ze hebben te veel werk om alle gaten te dichten en flexibel mee te kunnen in de aanval of verdediging. Berkdijk doet erg goed hun best maar moet in Boeimeer een betere tegenstander zien, een team dat al langer in deze klasse speelt en een tikkie ouder is dan onze spelers.

In de tweede helft wordt er door beide partijen op een steeds kleiner veld gespeeld. De rek is er uit aan beide kanten. Wel hebben beide teams nog kansen en wordt het gedurende de 2e helft toch nog spannend. Diverse pogingen van Berkdijk, maar helaas geen doelpunten. Bij Boeimeer lukt het wel. Nog een doelpunt door een verdediging die niet op orde is en een mooie actie. De eindstand is 1-4. Heel jammer (persoonlijk was 2-3 verdient geweest), maar een mooie wedstrijd om mee te nemen in de trainingen om aan verder te bouwen.