Zaterdag 28 september 2019 10:45 Uit tegen UVV’40 in Ulvenhout

UVV'40 JO15-2G

Berkdijk JO15-1

28 september 2019 10:45

Om 9 uur verzamelen in de bestuurskamer, daarna in kolonne naar Ulvenhout waar we om kwart voor 10 aankomen en nog even moeten wachten voor we de kleedkamer in kunnen. Omkleden, warm lopen en in spelen. Geen vlagger aanwezig dus Martin en Alex lossen dit als behulpzame ouders op.

We beginnen op tijd de wedstrijd, de wind waait en de zon schijnt af en toe. Zo begint ook de wedstrijd, hij oogt vriendelijk en gemoedelijk. Berkdijk ziet een kans en binnen 5 minuten is het 0-1 voor Gyliano. Maar voor we het weten is het al weer 1-1 wat niet had gehoeven als we beter zouden opletten. UVV’40 voelt en ziet de onzekerheid en door goed overspelen is het met een loupbal over Luca heen zo 2-1. De 3-1 is een doelpunt wat niet nodig was geweest. Luca pakt de bal niet vast en met een heel klein verkeerd tikje is het dus 3-1. En zo gaan we uiteindelijk ook de rust in.

Er is goed gevoetbald in de eerste helft. Het zag er niet verkeerd uit en Berkdijk maakte het UVV’40 echt lastig. Berkdijk bleef netjes spelen, ook als het lastig werd. Ook als de tegenspelers letterlijk op je rug sprongen om je van de bal af te houden. Danny en Merlijn waren ze regelmatig te snel af en ook Lars wist zijn mannetje te staan op het middenveld.

Je zag alleen dat UVV’40 technisch veel beter is. Zeker in de tweede helft werd Berkdijk daardoor overtroeft. Heel jammer maar de bal komt nu eenmaal niet van zelf naar je toe. Je zal zelf ook moeten bewegen om de bal te moeten halen of te kunnen ontvangen. Hierdoor is er veel balverlies geleden. Het er van uit gaan dat als je ploeggenoot de val naar je passed, dat die van zelf bij jou aan komt. UVV’40 zag dit en kwam tussen de bal en de ontvangende speler en daardoor kon UVV’40 door slim overspelen het spel overnemen en richting het doel van Berkdijk gaan.

Fysiek moet dit team groeien en misschien moeten de trainers eens kijken naar een juiste opstelling. De afgelopen weken is gezien dat het middenveld te zwak is. Lars kan dit niet alleen draaien, waar het vaak wel op lijkt. Als buitenstaander zou je zeggen dat daarin geïnvesteerd moet kunnen worden en voetballers daarvoor getraind moeten kunnen worden. Aan de techniek wordt op dit moment al gewerkt en soms zie je dat al terug in de wedstrijd. Aan teamspirit ligt het niet, die is zeker aanwezig.

Na 10 minuten in de tweede helft is het als kijker geen leuke wedstrijd meer om naar te kijken, als je voor Berkdijk bent. Er vallen diverse doelpunten, een enkele onnodig. Er wordt door beide partijen wat groffer gespeeld en irritaties komen het veld op. Kleine opstootjes volgen, en één mond uit in een gele kaart voor Kahrim en een penalty die helaas zit voor UVV’40.

Met 7-1 wordt de wedstrijd afgesloten. Nog twee hele mooie kansen voor Berkdijk in het laatste kwartier van de wedstrijd, want strijdlustig zijn ze altijd. Het is een team dat altijd door zal gaan.

Ik hoop alleen dat er tegenstanders komen, waar tegen ze een kans hebben om de wedstrijd te winnen. Het lijkt er op dat ze dit jaar iets te hoog zijn ingezet of in de verkeerde poule zitten. Hoop dat dit geen negatief effect gaat krijgen op het team, want dat gun je ze niet. Het is een super team, dat nu met de trainers de juiste koers moet gaan varen.