JO15 Zaterdag 7 september bekerwedstrijd tegen SSC’55

Berkdijk JO15-1

Groep 6 39

7 september 2019 10:00

Kwart voor 9 verzamelen op de Kegelaer. De opstelling wordt bekend gemaakt door trainers en leiders. De jongens hebben er zin in en vol goede moed gaat het team met de ouders en belangstellende naar SSC. Omkleden en warm lopen. Het zonnetje schijnt en de sfeer is goed.

Als beide teams om 10 uur rond de middenstip verzameld zijn, wordt er ontspannen gegroet en begint de wedstrijd. De jongens hebben er zin in, ze beginnen scherp en kijken goed naar elkaar. De bal wordt rond gespeeld en ze zetten druk. In het eerste kwartier gaat het voorspoedig en de eerste kansen voor Berkdijk JO15 zijn daar. Helaas belanden ze net niet achter de lijn, maar de wil is er zeker en zeer duidelijk aanwezig. Vanuit Berkdijk oogpunt lijkt SCC er wat moeite mee te hebben. Maar ze zijn ook zeer zeker aanwezig en in het spel. Diverse keren lukt het SSC om de bal te onderscheppen. Maar achterin is het bij Berkdijk netjes geregeld en Hessel, Jeo, Koen en Mohamed lijken het onder controle te hebben. Lars heeft het druk op het middenveld omdat Rexhep vooral naar voren speelt, tussen Danny en Jesse. Dylan en Sander op de vleugels, al moet gezegd worden dat beide niet goed in hun rol zaten en te veel naar het midden speelden en het niet in de breedte of de ruimte op zochten.

Er wordt gevochten, niet letterlijk, maar Berkdijk wil van de nul af. Ze werken er hard voor en na 25 minuten spelen lukt het Danny dan ook om de 0-1 te maken.

Net voor de rust ziet het er naar uit dat ook Jesse een doelpunt kan maken. Maar helaas door het blokken van zijn baan en botsing die daaruit voort komt is het geen doelpunt geworden. Het is zelfs zo erg dat Jesse na deze botsing niet meer op kan staan. Er wordt besloten om hem naar de eerste hulp te brengen. De scheids beslist dat de bal door de tegenpartij uitgenomen mag worden. Na 10 minuten rust, na een langere eerste helft door blessuretijd.

De tweede helft begint. Berkdijk speelt onrustig en dit heeft de 1-1 tot gevolg na 10 minuten spelen.

Maar Berkdijk zou Berkdijk niet zijn als ze hier op terug komen en Danny maakt niet veel later de 1-2.

SSC voert een paar wissels door en deze hebben gelijk tot gevolg dat er een ander soort team tegen over Berkdijk staat. Een paar andere spelers en er heerst gelijk een ander gevoel. Berkdijk voelt dit en past zich niet op tijd aan en de 2-2 is gemaakt. Er worden ook bij Berkdijk wat wissels doorgevoerd. Voor het publiek niet geheel logisch, die zien dat het achterin open is geworden omdat de spelers niet bijgehouden worden en snappen de plaatswissels niet. SSC duwt door en gaat verder als een stoomlocomotief en de 3-2 is gemaakt. Ook hier komt Berkdijk op terug en de 3-3 is voor Rexhep.

Dit zou een mooie eindstand zijn van deze wedstrijd. Lang gaat het gelijk op. Er wordt gevochten voor de bal en voor ieder zijn team. Maar helaas, de wedstrijd duurt nog een kwartier. Een kwartier wat voor Berkdijk heel zwaar is.

Zo zwaar zelfs dat spelers zelf niet goed weten wat de beste actie is en op eigen inzicht op een andere wijze gaan spelen. In de laatste minuten maakt SSC de 4-3 en de 5-3.

Verloren, heel jammer, had niet nodig geweest. Maar ook hiervan kan geleerd worden.

Het is een jong team die nog kan groeien. Je ziet ze met de week groeien. Dus ook de komende weken zullen ze hier aan door gaan zodat ze de competitie met vertrouwen in zullen gaan.