JO15 Zaterdag 31 augustus bekerwedstrijd tegen DESK

DESK JO15-2

31 augustus 2019 11:00

Dit seizoen is JO13 JO15 geworden. Hetzelfde team wat na een jeugdkamp vorige week, wat langzaam op gang komt. Wat wel een zeer groot pluspunt van dit team is, dat ze er hoe dan ook voor gaan. Ze zullen blijven vechten voor die bal en samen werken om de wedstrijd tot een mooi en positief einde te brengen.

3 leden van het team lopen bij de fysio met klachten. Enerzijds vanuit het lange niets doen plots weer actief bezig zijn en anderzijds het in de groei zijn, daar willen de spieren nog eens tegenin gaan. Maar een speler is wat zwaarder geblesseerd zodat hij op de bank begint.

De wedstrijd begint op tijd, vol in de zon, op een mooie zaterdag op Sportpark de Kegelaer. Berkdijk zet er gelijk druk op en heeft de overhand. Het spel ligt open en ze spelen mooi breed. Ze vinden elkaar in passes en in de lange ballen. Desk kan niet meer doen dan achter de bal aan lopen.

In de eerste 20 minuten zijn er 3 mooie kansen geweest die helaas niet tot een doelpunt zijn gekomen. Jammer en balen, maar hier zal nog op geoefend moeten gaan worden. Je kan namelijk ook de bal aan je medespeler geven, die vrij staat, en dan wel tot een doelpunt komen. Berkdijk blijft de druk erop houden, ze blijven elkaar zoeken maar helaas steeds vaker op het midden van het veld en Desk kan zo af en toe er tussen komen en de bal onderscheppen. Voor de rust komt het tot een plaagstootje van Desk waarbij Luca even in actie moet komen en maakt Berkdijk hun 4e schot op doel weer net niet af. Met een 0-0 de rust in. Beide teams gaan even de kleedkamer in, uit de warme zon.

Na de rust is het binnen 5 minuten 1-0 voor Berkdijk. Mooie snelle actie die Desk overbluft. En weer 5 minuten later scoren we 2-0. Een mooie actie vanuit een goed georganiseerd middenveld. Je ziet dat de jongens moe worden. De conditie is nog niet geheel op peil en je merkt dat het samenspel met de nieuwe spelers nog teveel energie kost. De verdediging loop niet zoals deze afgelopen seizoen was, daar moet nog aan gewerkt worden. En het middenveld moet daardoor te ver in de verdediging waardoor het gat naar de aanvallers te groot is. Desk ruikt zijn kansen en doordat ze snel en slim met korte passes tussendoor spelen, komt het in de tweede deel van de tweede helft tot 3-1. Luca moet steeds vaker in actie komen. Hij keept super deze wedstrijd en heeft energie voor 10. Hij veroorzaakt bijna een eigen doelpunt met deze energie maar gaat vol weer verder. Helaas maakt Desk de 3-2 net voor het einde van de wedstrijd. Het had niet veel langer moeten duren.

Voor Berkdijk een mooie 1e helft en goed spel. Voor Desk een goede 2e deel van de 2e helft.

Beide teams kunnen van deze wedstrijd leren. Op naar de volgende beker wedstrijden.