Zaterdag 14 september 2019 Laatste bekerwedstrijd tegen WSC

Groep 6 39

14 september 2019 11:00

Door Susan Brekelmans.

11:00 uur thuis, 2 uitvallers, Karim en Jesse.

Om 10 uur is iedereen in de bestuurskamer aanwezig. De zon schijnt en iedereen heeft er zin in. Druk is er niet. Dit team heeft tot nu toe alle wedstrijden verloren. Er wordt een makkelijke wedstrijd verwacht.

Op tijd het veld op om wat warm te lopen en over te spelen. Echt fanatiek gaat het er niet aan toe.

Om 11 uur staat iedereen op de middencirkel klaar en begint de wedstrijd. Berkdijk JO15 neemt gelijk de bal en het initiatief. WSC is zoekende. Het blijkt een team zonder trainer en coach te zijn en later vernemen we dat dit team niet lang meer zal bestaan, verschillende spelers gaan naar een andere club of team. Maar het is een lange eerste helft voor de vaste toeschouwers van Berkdijk JO15.

Ondanks dat Berkdijk de betere papieren heeft, lijkt het spelletje niet lekker te lopen. Het lijkt of ze zich aanpassen naar het spel van de tegenstander. Slordig. Daarnaast lijkt het net of ze denken dat het nog makkelijker zou moeten gaan en willen ze allemaal zelf een doelpunt scoren waardoor ze het samenspel vergeten en juist veel fouten maken. Diverse keren onderschept WSC de bal. Heel vaak heeft Berkdijk deze zo weer terug maar het hoeft niet. Als ze hun hoofd er bij houden, blijven samen spelen en goed kijken en overspelen zouden er meer doelpunten zijn gevallen in de eerste helft. De rust wordt in gegaan met een 2-0 voorsprong met doelpunten voor Lars en Sander.

Na de rust neemt Berkdijk JO15 weer het initiatief. De jongens spelen beter samen en het wordt nog leuk om te kijken. Diverse acties gaan goed en pakken uit in leuke doelpunten. Binnen 10 minuten scoren Mo, Mees, Rexhep en Jeo een doelpunt. Later ook nog doelpunten voor Lars, Sander, Yisaka, Mo, en een eigen doelpunt voor WSC. Het regende doelpunten. Ook nog genoeg missers die ochtend. De eindstand had hoger kunnen uitvallen voor Berkdijk, als er beter gekeken zou worden en samengespeeld zou worden. Een paar pareltjes zijn er wel gescoord, zoals het doelpunt van Lars na een mooie voorzet van Sander. Dat soort doelpunten, die mogen vaker gaan vallen!

Berkdijk JO15 gaat komend seizoen de uitdaging aan om te kijken hoe ver ze zijn. Het is een jong team dat afgelopen jaren een flinke groei heeft doorgemaakt. Er is van 2 teams één team gemaakt. De jongens gaan voor elkaar door het vuur, ze weten wat ze aan elkaar hebben. Komend seizoen zal een uitdaging worden om de stijgende lijn voort te zetten. Maar de trainers en leiders gaan er met zijn alle voor! Op naar de volgende wedstrijden!