Zaterdag 23 februari 11:00 uur thuis tegen VOAB. Kwart finale voor de beker

VOAB JO13-4

23 februari 2019 11:00

Kwart voor 10 verzamelen, bespreking in de bestuurskamer over de opstelling.

Al voor half 11 staat iedereen op het veld zich warm te lopen en oefeningen te doen.
Er wordt rustig warm gelopen en een balletje getrapt. Nog even met zijn alle de kleedkamer in om de laatste tactieken van de trainer door te nemen. Netje om 5 voor 11 staan beide partijen op het veld. We beginnen met een minuut stilte ter nagedachtenis van een overledene bij de tegenstanders en precies om 11 uur wordt er gefloten en begint de wedstrijd.

VOAB heeft er zin in en legt gelijk de druk op Berkdijk. Onze jongens zijn uit het veld geslagen. Ze laten makkelijk wat steken vallen en binnen 5 minuten staan ze met 0-1 achter. Heel jammer maar niets aan te doen. De schouders er onder en door met zijn alle. Het samenspel gaat steeds beter, het team groeit steeds meer naar elkaar toe en de trainingen beginnen zijn vruchten af te werpen.

Luca staat enorm goed te keepen en langzaam begint Berkdijk in zijn spel te komen en creëren ze kansen. Helaas komen deze nog niet helemaal tot uiting en stranden ze op het middenveld en een enkele kans in handen van de keeper. Met een 0-1 achterstand gaan de spelers in de rust de kleedkamer in. Wat daar wordt gezegd weten we als toeschouwers niet.

Na de rust zijn er kleine veranderingen doorgevoerd in de opstelling, Koen in de verdediging, Mees in de vleugel, en staat er een ander team op het veld. Berkdijk neemt gelijk het spel in handen als het fluit signaal klinkt. Ze kijken, spelen over, gunnen elkaar ballen en kansen en spelen super samen. Ook VOAB merkt dit en er is gelijk onrust in het team. Berkdijk creëert kansen en werkt ze netjes af, na een kwartier spelen is het 2-1, waarbij de 2-1 uit een penalty is gemaakt. Er worden kansen gezien en bijna doelpunten gemaakt. Het mag helaas niet zijn voor Jesse die menig bal naast of in handen van de keeper ziet verdwijnen en voor Yisaka die dacht, drie keer is scheepsrecht, maar ook dat ging helaas niet op. Door wat overmoedigheid en slordigheid achterin komt het op 2-2 net voor we nog een kwartier op de klok hebben.

Het is spannend. Een leuke pot voetbal voor de toeschouwers om te zien, zeker de tweede helft. Maar Berkdijk blijft kansen maken en niet veel later is het 3-2. Een volgend doelpunt voor Berkdijk wordt afgekeurd, helaas. Maar ze pakken door. De jongens blijven scherp en kijken goed naar elkaar en spelen samen. Een mooie actie op het middenveld eindigt in een super doelpunt door Rexhep en 4-2 wordt de eindstand. Een klein feestje is al gevierd in de kleedkamers.

Berkdijk JO13 is een ronde verder in de Bekerwedstrijden. Dat wordt spannend! Op naar de halve finales!

Verslag: Susan Brekelmans
Foto's: Marcel Willems, Susan Brekelmans, Wanda Netten