Zaterdag 11 mei 11:00 uur tegen NEO

NEO'25 JO13-1

11 mei 2019 11:00

Om 10 uur verzamelen in de bestuurskamer waar de voorbespreking en bekend maken opstelling is. We missen 1 speler en worden ondersteund door Lorenzo en Prezemek van JO11.

Luuk geeft voor de wedstrijd aan dat ze moeten knallen. Beide teams voor het eerste jaar in de derde klasse,  Berkdijk doet het net wat beter, maar NEO zal ervoor gaan en we zullen heel goed moeten samenspelen!

De wedstrijd begint, er staat een zonnetje en het ziet er goed uit. De jongens proberen gelijk breed te spelen en druk te zetten. Je ziet wel dat NEO dat ook van plan is. De onderlinge strijd is er gelijk. Twee teams die aan elkaar gewaagd zijn en beide willen winnen. Wij, als vaste toeschouwers van de jongens van Berkdijk, zien dat er een verschil zit van spelen aan het begin van deze competitie en nu deze bijna op het einde is. Overall zijn ze wat minder gaan spelen, hoewel ze wel beter zijn gaan samenspelen op sommige vlakken. De verdediging is dit seizoen verandert, Koen is daarbij gekomen, doet erg goed zijn best maar moet nog leren. Ook langs de lijn kan hij ver mee. Jeo is onmisbaar achterin. Mees kan in de verdediging maar ook op de flanken. Yisaka en Jesse zullen meer samenspel moeten tonen en samenspelen met Rexhep en het middenveld. Rots in de branding, Luca, staat vast onder de lat. In deze wedstrijd heeft hij een paar hele mooie reddingen laten zien.
Ook Lars en Sander hebben laten zien wat ze kunnen. Samen met Dylan hebben ze geprobeerd het veld open te trekken en kansen te creëren voor hun team. Hessel, vaste kracht achterin, is in de tweede helft helaas geblesseerd uitgevallen.
Het is een mooi team. Het samenwerken gaat steeds beter, kansen creëren en elkaar de bal gunnen.

In de eerste helft hebben ze diverse kansen. Helaas worden deze niet afgemaakt. We staan buitenspel, missen de aansluiting of kijken niet waar we de bal naartoe schieten en is deze bij de tegenstander terecht gekomen of er moet hard gevochten worden om de bal te behouden. In de 17e minuut zien we dan toch hoe het wel kan en maakt Yisaka de 1-0. Opluchting op het veld en naast de lijn. In de eerste helft zijn er zo nog een paar kansen maar deze worden helaas niet benut.

In de tweede helft zien we een NEO die toch kansen ruikt en de druk wil opvoeren. Een 1-0 achterstand is in te halen en ze willen dan ook erg graag. Je ziet ze werken en harder spelen. Vaker op het randje en onze jongens hebben er af en toe moeite mee. Luca moet een enkele keer in actie komen. Hessel wordt hard onderuit gehaald. Als Berkdijk naar voren gaat en door zet, wordt er flink tegengas gegeven door NEO. Jesse wordt diverse malen door 2 spelers van NEO tot stoppen gebracht. De onderlinge strijd is groot, de vechtlust ook. Jesse lukt het om 2-0 te maken. Een mooie actie. De strijd gaat verder NEO laat het er niet bij zitten. Jesse wordt onderuit gehaald in een latere actie. Koen wordt onderuit gelopen en zo zien we het spel wat agressiever worden. De onderling strijdlust is groot.

De 2-1 wordt gemaakt. Volgens de toeschouwers van Berkdijk had dit niet gehoeven,  heel jammer maar ze moeten doorzetten. Op sommige momenten zie je Berkdijk het spel bepalen, wordt er goed gekeken en overgespeeld, een mooi breed veld. Maar later zie je toch de paniek voetbal er tussendoor sluipen.

Als er wordt afgefloten staat er een blij Berkdijk JO13 op het veld.
Nog 3 wedstrijden te gaan, met lastige tegenspelers. Maar JO13 is een team waar nog groei in zit en een team met spelers die voor elkaar willen spelen en winnen. Als ze zo door gaan, kunnen ze nog een heel eind komen. Afsluiten met frietjes in de kantine en gezellig na kletsen.