Zaterdag 16 februari 11:00 uur thuis tegen Nemelaer

Nemelaer JO13-1

16 februari 2019 11:00

Kwart voor 10 verzamelen, bespreking in de bestuurskamer over de opstelling.
Al voor half 11 staat iedereen op het veld zich warm te lopen en oefeningen te doen.
De tegenstanders zijn aan de late kant, kleden zich snel om en gaan zich ook warm spelen.

Onze jongens verzamelen 10 minuten voor het begin van de wedstrijd om een nieuwe groepsfoto te maken. Om 11 uur staat iedereen klaar op het veld en zijn de handen geschud en kan er worden begonnen. Wederom zien we onze jongens voorzichtig beginnen, aftasten. Even kijken wat de tegenstander in huis heeft en wat we voor elkaar kunnen krijgen. We zien dat de gerichte training op samenspel en overspelen zijn vruchten gaat afwerpen. Er wordt gekeken en goed samen gespeeld. Ook voor de vaste toeschouwers mooi om te zien, het team zie je groeien.

En na 10 minuten wordt dit al beloond met een mooi doelpunt van Yisaka na een mooie voorzet van Jesse. Ze zetten door, kijken goed, houden de druk er op. Soms krijgt Nemelaer de kans om door te komen, maar de verdediging staat en mochten ze daar zelfs door komen, dan staat Luca stevig onder de lat. De eerste helft eindigt met een 1-0 voorsprong. Heel verdient.

Maar Nemelaer zit niet stil en ze hebben goed gekeken en weten waar ze moeten zijn. Ze beginnen sterk aan de tweede helft. Maar ook Berkdijk heeft zijn kansen. Jesse ziet zijn bal op de paal terecht komen. Yisaka op de lat en op de paal, het geluk zit ze niet geheel mee. Nemelaer heeft wel geluk en scoort de 1-1 en binnen 5 minuten zelfs de 1-2 uit een penalty.
Maar Berkdijk zou Berkdijk niet zijn als ze zouden strijden voor wat ze waard zijn. En vooral dit team kan dat. Ze laten zich niet uit het veld slaan en zetten de schouders er onder. Ze voeren de druk op, en nog een beetje meer omdat het einde van de speeltijd in zicht is. De spanning onder de spelers is groot. Ze willen zo graag winnen. En ze hebben tijdens deze wedstrijd zo veel kansen in de handen van de keepers zien verdwijnen of op de paal of lat zien eindigen.

De strijdlust is enorm en uiteindelijk is de eindstand 2-2. Heel verdient en knap gedaan. Of zoals assistent trainer en leider Sebastiaan zegt: ”Ik kan maar een ding zeggen en dat is dat we klasse hebben gevoetbald, bij vlagen hebben we ze weggetikt en kansen genoeg gecreëerd. Die keeper hield er genoeg uit. Hoofd omhoog en zo door gaan. We waren beter maar ook dit kan in voetbal. Ik heb genoten van het samenspel!”
Dit zullen de jongens van JO13 mee nemen naar komende zaterdag. Dan spelen ze op eigen veld de halve finale in de bekercompetitie tegen VOAB. De wedstrijd begint om 11 uur. Kom ze met zijn alle aanmoedigen!!