Zaterdag 9 februari half 12 uit tegen OSC ' 45

OSC'45 JO13-1

9 februari 2019 11:30

Om kwart voor 10 werden de spelers en ouders verwacht in de kantine. We werden bijgepraat door Alex over de invulling van de plaats naast Luuk bij de trainingen en over de cultuur binnen de club. Een speerpunt op dit moment is gedrag. Voorbeeld doet volgen. Een vraag aan de ouders om zich netjes te gedragen langs de lijn, ook als er iets gebeurd wat niet rechtvaardig is. Dit juiste voorbeeldgedrag zal door de spelers gezien worden en hopelijk ook uitgedragen worden.

Daarna gingen de spelers met Luuk en begeleiding de bestuurskamer in om de wedstrijd voor te bespreken en de opstelling bekend te maken. Dan op naar Den Bosch. Een nette club, niet te groot en een kleine miscommunicatie met de terreinman, hij moest de lijnen van het veld nog trekken waardoor de wedstrijd om 11:45 begon ipv 11:30.
Vol goede moed staan de jongens op het veld. Nog even wisselen van helft en de eerste helft tegen de wind in spelen.

Fluitsignaal, we beginnen. En een beetje onwennig. Je ziet de jongens een beetje zoeken en kijken. Ze zoeken naar hun ritme en dat heeft een 1-0 tot gevolg. Heel jammer maar ze zijn wel gelijk wakker. Je ziet de jongens zoeken en elkaar steeds beter vinden. Heel langzaam gat het spel van de eigen helft naar de helft van de tegenstander en heel langzaam worden de rollen omgedraaid en krijgt JO13 van Berkdijk de bal onder controle. Uiteindelijk zorgt dit voor een 1-1 Rust stand. Een heel mooi uitgangspunt voor de tweede helft, zo lang ze niet overmoedig worden.

In de eerste helft is Koen in de verdediging gezet omdat daar snelheid nodig was, Jeovanni hield het achterin onder controle, Jesse kwam in de tweede helft steeds meer vrij en kon samen met Rexhep voorin wat druk zetten. Yisaka stond op het juiste moment op de juiste plek en Lars was overal en zeer goed bezig op het middenveld.
In de tweede helft zag je de jongens beter kijken en rond spelen. Een enkele bal verdween nog in het niets maar de druk werd door Berkdijk er goed op gehouden. Steeds meer kansen en uiteindelijk ook nog 3 doelpunten in de tweede helft. Ook hierbij kwam het samenspel goed tot zijn recht. In het laatste kwartier zie je bij een paar spelers wat vermoeidheid en wat kleine wrijvingen komen onderling op het veld. De scheidsrechter ziet dit en reageert hier juist op waardoor het geen kans krijgt om verder te ontkiemen. De jongens van de tegenpartij krijgen tegen het eind van de 2e helft nog even de kans om de overhand te nemen. Ze krijgen een paar kleine kansen, die teniet worden gedaan door de verdediging of door Luca die erg goed staat te keepen.

Uiteindelijk is 1-4 de eindstand.

De jongens zijn blij, vieren een klein feestje in de kleedkamer en hebben hoop voor de rest van dit seizoen.