Zaterdag 18 mei 10:30 uit tegen VCB

VCB JO13-1

18 mei 2019 10:30

Om kwart over 9 verzamelden we voor de uitwedstrijd tegen VCB in Biezenmortel.

Een kwartier voor de wedstrijd kwamen we het veld op, met paar kleine wijzigingen in de opstelling. Als de wedstrijd begint zie je Berkdijk zoeken. Zoeken naar elkaar, het spel en de bal. VCB neemt het voortouw en het spel in handen. Binnen 10 minuten weten ze de 1-0 te maken. Berkdijk staat verbaast te kijken. Maar ook de rest van de eerste helft wordt gedomineerd door VCB. Yisaka staat meer stil en Mees kan zijn tegenstanders niet bijhouden. Luca moet een aantal keren in actie komen wat hij heel goed doet. Ook Berkdijk heeft een aantal keren kansen maar kan deze niet afmaken.

Op naar de 2e helft. Koen in de verdediging, Yisaka meer op links en Wimpie in de spits. Wat er is gebeurd in de rust weten alleen de spelers maar binnen een minuut in de 2e helft weet Jesse de 1-1 te maken. Nu is VCB overdonderd en Berkdijk neemt langzaam de touwtjes weer in handen. In de 2e minuut de 1-2 en de 5e minuut de 1-3. Wat een verschil met de eerste helft. Een ander team, een andere energie. Soms lukt het VCB om plaagstootjes uit te delen maar zo sterk als in de eerste helft zijn ze niet meer. Het wordt 1-4 in de 10e minuut. Helaas 2-4 in de 15e minuut, een corner voor VCB. Koen bij de 2e paal als verdediger en krijgt de bal hard op zijn knie en niemand die deze bal tegen kan houden. Heel jammer, maar iedereen pakt gelijk door. De jongens werken hard voor elkaar en de meeste tijd wordt er mooi samen gewerkt. En als dat gebeurt, komen er mooie dingen uit voort zoals de 2-5 en 2-6. Jesse, Sander en Lars kunnen weer doelpunten op hun lijstje toevoegen.

De eerste helft willen we graag vergeten. De tweede helft geeft zin om volgende week naar de laatste wedstrijd te gaan kijken en kijken naar een groep jongens met de wil en motivatie om er een mooie sportieve wedstrijd van te maken.