Zaterdag 23 maar uit tegen GDC

Berkdijk JO13-1

23 maart 2019 9:00

D. (Daan) Dernison

Een bijna volledig team en enkele ouders stonden op het vroege uur klaar om naar Eethen te rijden. Slechts 2 spelers zijn er niet, en toch maar net een team compleet met slechts een wisselspeler om op te stellen. Dan zijn de opties voor een trainer niet groot. Vol goede moed vertrekken we in colonne naar Eethen, de jongens kleden zich om, de ouders gaan aan de koffie.

Een half uur voor aanvang van de wedstrijd stonden de spelers op het veld om zich warm te lopen. Ook de tegenstanders staan reeds op het veld om zich warm te spelen.
5 over 9 begint de wedstrijd.

Op deze mistige, frisse, vroege ochtend zie je Berkdijk in het begin weer wat zoeken. Het lijkt of ze iedere week, eerst het spelletje en elkaar weer opnieuw uit moeten vinden. Ze staan goed tussen de tegenspelers en kunnen de bal onderscheppen, maar doen dit met te veel kracht of passen zo maar in het wilde weg in plaats van te kijken waar je medespelers zijn. Zo verliezen de jongens van Berkdijk regelmatig de bal. Heel jammer en onnodig. Op de helft van de eerste helft gaat Lays zich warm lopen. Mike heeft een blessure die opspeelt en wordt gewisseld. Koen gaat zijn plaats innemen in de verdediging en Lays gaar rechts midden opvullen. Langzaam aan is het evenwicht weer hersteld in het team. De toeschouwers zien een strijdlustig team maar wel een team wat op momenten slordig speelt. Berkdijk heeft kansen maar GDC ook. Luca moet deze wedstrijd een aantal keren flink aan de bak. Hij keept goed en maakt diverse mooie reddingen. Ook de verdediging doet goede zaken en het middenveld loopt ook soepeler dan voorheen. Aan het einde van de eerste helft lukt het Yisaka om de 0-1 te maken en 10 minuten later de 0-2. Hard samenwerken en opletten loont. Met 0-2 de rust in. Als ze nu samen maar volhouden.

De tegenstanders hebben de rust goed gebruikt en staan op scherp als de tweede helft begint. Het lukt ze namelijk om met een heel mooi schot 1-2 te maken. Een bal die Luca niet kon houden. Toch jammer maar de vechtlust van Berkdijk moet je niet onderschatten. We zien Jesse, Yisaka en Rexhep diverse ballen op doel schieten. Een aantal net naast, zelfs een paar op de paal of lat. Een kopbal die net de verkeerde kant op gaat. Ook Gio, Lars en Dylan lukt het niet. Er wordt steeds beter gekeken en over gespeeld. Een mooi samenspel. Mees en Jeo staan regelmatig aan het begin van een actie. Het wordt spannender, ook om te kijken. Genoeg te zien, wat duwen en trekken, sportief vechten op het veld om de bal. Yisaka die net buiten het strafschopgebied onderuit wordt gehaald. Dit missen we net. Diverse corners, die net niet uitmonden in een doelpunt. Uiteindelijk, 10 minuten voor het einde van de wedstrijd maakt Gio de 1-3. De jongens zijn uitgelaten en laten weten dat ze gewonnen hebben. Verdient! Het had 1-7 kunnen zijn met alle kansen die het net niet haalde maar een mooie score.