Zaterdag 9 maart 11:30 uit tegen Hedel

Hedel JO13-1

9 maart 2019 11:30

10 uur verzamelen bij Berkdijk. Met Mike de Kort ziek, Yisaka op vakantie en nieuwe speler Kyvar erbij hebben we net 11 spelers, ongeveer want Koen is ook niet helemaal lekker. Roeien met de riemen die we hebben, uiteindelijk beslissen de trainers dat er 2 spelers van JO11 gebeld worden zodat we in ieder geval 2 wisselspelers hebben. Op weg naar Hedel worden Lorenzo en Zani opgehaald. Eer dat iedereen in Hedel is en iedereen in de kleedkamer en omgekleed hebben de jongens nog een kwartiertje om warm te lopen en spelen.

Opstellen, hand geven en beginnen, Koen trapt af. Omdat niet alle spelers er zijn staan enkele spelers niet op hun vaste plek op het veld en zijn er al diverse scenario's met de spelers besproken. 11:33 beginnen ze, Hedel zet druk, Berkdijk zoekt. Kyvar doet zijn best maar ziet het spel niet, Koen is niet op zijn best en mist actie. Na een kwartier wordt Kyvar gewisseld voor Lorenzo en niet veel later moeten Sander, Jesse en Koen wisselen van positie. Verwarring in het team, Hedel profiteert, 1-0. Luca staat zijn mannetje, hij moet regelmatig aan het werk, en hard aan het werk. Net voor rust, na wat kleine opstootjes wordt het binnen een minuut 2-0 en 3-0. De trainers hebben wat te doen in de rust.

Berkdijk is geen team vandaag, ze bewegen niet, spelen niet samen, zijn niet zeker van zichzelf. Ze letten ook niet op de tegenspelers, zijn onrustig. Niet ten nadele van alle spelers maar eigenlijk wordt er maar met 10 man gespeeld in het veld ondanks de wissels en invallers. De toeschouwers die zijn meegereisd verwachten een betere tweede helft. Berkdijk kan van achterstand terug komen, vechten voor hun punten en een team vormen. Maar vandaag missen ze iets.

In de eerste helft zijn er al een paar kleine opstootjes geweest, duwen, trekken, trappen tegen schenen i.p.v. de bal. In de tweede helft wordt dit iets erger, frustratie onderling. Bij Berkdijk, omdat het spel niet wil lukken, komt dit net wat harder aan en wordt er sneller en feller gereageerd. Binnen 5 minuten van de tweede helft is het 4-0. Berkdijk schuift niet naar elkaar toe, de snelheid is er niet, de wendbaarheid is er niet. Daar kunnen Lars en Rexhep niet tegenop lopen. 10 minuten later door gerommel achterin 5-0. Halverwege de tweede helft toch nog een lichtpuntje in de wedstrijd als Jesse de 5-1 maakt. De mogelijkheden zijn er. Hedel ziet dat ook. Als toeschouwer lijkt het dat de spelers van Hedel hier van zijn geschrokken, het laatste kwartier wordt er namelijk veel meer geduwd, getekkeld, getrapt en vooral geschreeuwd maar ook stiekem woorden naar elkaar gezegd. Twee spelers, een van Hedel en een van Berkdijk, moeten hierdoor gewisseld worden en de laatste 10 minuten zijn niet super om naar te kijken.

Helaas verliest Berkdijk JO13 met 5-1. Hadden ze het volledige team, fitte spelers en volwaardige wissels, dan had dit geen verloren wedstrijd hoeven te zijn.

JO13, kom op! Jullie zijn zo'n leuk team samen! Schouders er onder, positief blijven en samen ervoor werken. De ouders en toeschouwers weten dat jullie het samen met jullie trainers/begeleiders kunnen! Maak er wat moois van!