Zaterdag 6 april uit tegen Wilhelmina’26 in Wijk en Aalburg 09:00 uur

Wilhelmina'26 JO13-1

6 april 2019 9:00

Het was vroeg, om half 8 verzamelen in de bestuurskamer waar de opstelling wordt bekend gemaakt, een aantal spelers zijn geblesseerd en afwezig. Gelukkis is er aanvulling vanuit JO11. In colonne rijden we naar Wijk en Aalburg.

08:45 uur gaan de spelers pas warm lopen en inspelen en om 09:00 uur begint de wedstrijd. Gelijk de druk erop en goed kijken. Kijken waar je de bal naar toe speelt, en de naam roepen van je medespeler voor je de bal schiet. Wel doen, anders verdwijnt de bal in het niet. De verdediging is niet optimaal vandaag. Na 10 minuten is het al 1-0 voor Wilhelmina’26. Wilhelmina’26 kijkt beter en geeft de bal beter naar de medespeler, er wordt door hen meer gecommuniceerd tussen de spelers. Bij Berkdijk is dat minder en na 5 minuten is het 2-0 en weer 5 minuten later 3-0. Geen mooi gezicht. Toch is de wil er wel bij Berkdijk. Maar het middenveld moet te veel veld beslaan en kunnen de verdediging niet ondersteunen, wat heel hard nodig is. Lars zie je dan ook van links naar rechts gaan en probeert alles bij te houden, maar dat kan je niet volhouden. 5 minuten voor rust lukt het Lars om uit te breken en 2 verdedigers te passeren. Hij komt tot net voor het doel. Hij geeft de bal uiteindelijke aan Yisaka, die de 3-1 weet te scoren en zo gaan we de rust in.

Kansen zijn er. Door afwezigheid en blessures is er geen volledig team. Er is aanvulling vanuit de JO11 door Zani en Wimpie, die doen wat ze kunnen, maar het niveauverschil is groot. Hierdoor moeten andere spelers harder werken en sommige op een plaats staan die ze standaard niet hebben. De tweede helft begint. Lars moet geblesseerd afhaken. Jesse gaat het in de tweede helft proberen. Niet verstandig en na 10 minuten wordt hij dan ook al snel weer gewisseld. Lars houdt het rechts en midden dicht. Koen houdt in de 2e helft de gehele linker kant bij van de spits, naar midden, naar verdediging. Sander laat zich vanuit het middenveld te ver naar achter zakken waardoor hij niet op tijd weer op het middenveld is en Mees, die in de verdediging staat, laat zich te vaak op het middenveld zien.

De tweede helft is stand houden en kansen pakken. Wilhelmina’26 is de betere maar begin 2e helft neemt Berkdijk wat terrein terug. Ze laten zien wat ze kunnen en met momenten ziet het er echt goed uit. Helaas komt het niet tot scoren, wat Wilhelmina’26 wel lukt. Na 10 minuten is het 4-1. Heel slecht verdedigd, is niets anders van te maken en niet veel later een twijfelachtige 5-1. Was de bal nu wel of niet over de lijn? Maar goed. Er is verloren, ze hebben betere wedstrijden gespeeld hoewel de sfeer in het team niet verkeerd was. Op naar de volgende wedstrijd, waarbij iedereen weer aanwezig is en de blessures genezen zijn.