competitiewedstrijd JO13 uit tegen Waspik

Waspik JO13-1

17 november 2018 11:00

Om half 10 verzamelen op een koud sportpark de Kegelaar. Vele ouders en vrienden en familie want dit is een spannende wedstrijd uit de bovenste regionen. Om 10 uur rijden we naar Waspik waar de toeschouwers de kantine opzoeken voor wat warms en de jongens de kleedkamer in duiken voor ze in het zonnetje gaan warm lopen en in spelen.

De jongens hebben er zin in, maar als ze de tegenstanders zien, laten ze zich toch wat uit het veld slaan. Een paar grote jongens.. Ook de trainers en leiding kijken goed naar het andere team.

Iets na 11 uur begint, na een minuut stilte i.v.m. overlijden, de wedstrijd. Wat er gebeurd heeft niemand in de gaten door de snelheid maar in de 1e minuut staat Berkdijk met 1-0 achter. Die komt hard aan, maar zoals altijd laten we onze hoofden niet hangen en gaan we er voor. Luuk zet iedereen weet op zijn plaats en geeft zijn aanwijzingen. Vol goede moed gaan we weer van start. We komen telkens een stapje verder maar toch komen die net wat grotere jongens op het middenveld en achter, steeds tussen ons en de bal. Rexhep liep zich vast, Sander kwam niet verder, zelf Jeovanni, die echt snel en wendbaar is, kwam iedere keer net te kort. Frustratie alom bij de jongens en trainers. Het lijkt een niet geheel eerlijk spel maar we kunnen er niets op zeggen, de spelers zijn voor de wedstrijd gecontroleerd.

Maar, met 2-1 gaan ze de rust en de kleedkamers in. Met een gewijzigde opstelling door omstandigheden gaan ze de tweede helft in. Het blijkt voetballen tegen de kaaien omhoog. De jongens, die echt wel willen en door blijven zetten, gaan door en steeds een stapje verder. Het wordt wel steeds wat gemener en dat geeft wat wrijving. Ook de toeschouwers van de kant van Berkdijk beginnen steeds meer hun stem verheffen en laten zich horen. Nog een aantal voorvallen en penalty tegen waar op bijzondere wijze de 3-1 uit voort komt.

De wedstrijd wordt afgefloten, de jongens en trainers zijn boos en teleurgesteld. Niet zo zeer in elkaar, maar op de manier waarop deze wedstrijd gespeeld is. Volgende week betere kansen, eerlijke spelers.