competitiewedstrijd JO13 uit in Dongen

Dongen JO13-3

29 september 2018 11:30

Kwart over 10 in de bestuurskamer verzamelen voor JO13. Door ziekte en afmeldingen helaas maar 12 spelers en hebben we vandaag Lorenzo van JO11 als extra speler. Op naar Dongen voor een leuke wedstrijd.

De wedstrijd was vervroegd naar 11:30 uur maar omdat er geen scheidsrechter aanwezig was, begon de wedstrijd pas om 11:55 uur. Aan onze jongens was dat te merken. Of lag het aan de net wat andere opstelling dan anders met als grote verschillen Yisaka onder de lat en Mike de Kort op het middenveld in de vleugels? Het was in ieder geval niet prettig om als toeschouwer te kijken naar de eerste helft van deze wedstrijd. Onze jongens hadden moeite om elkaar te vinden en lieten ballen lopen, het middenveld sloot niet lekker aan op de spitsen maar ook niet op de verdediging waardoor na 20 minuten Dongen een treffer kon maken. Je zag ze balen, maar ze hebben het zelf in de hand en ze zullen er zelf voor moeten vechten. En zo lukt het Dongen uiteindelijk nog een keer om via dezelfde zijde, net voor rust, de 2-0 te scoren.

Op elkaar mopperend gaan de spelers en trainers de kleedkamers in. Wat daar gezegd is zullen wij niet weten maar na het fluitsignaal zien wij als toeschouwers een ander team staan. Door wat wisselingen in positie en een donderpreek staan de jongens van V.V. Berkdijk JO13 er klaar voor en pakken gelijk hun kansen. In de eerste minuten van de tweede helft valt de 2-1 door Jesse en een paar minuten later scoort Jesse de 2-2. Teamspirit zie je groeien, de druk werd verder opgevoerd en het samenspel ziet er goed uit en werpt zijn vruchten af. Doordat de druk werd opgevoerd zie je de jongens en meisjes van Dongen wat ruiger spelen maar onze jongens staan hun mannetje. Een mooie voorzet van Lars leidt tot de 2-3 door Giovanni en niet veel later de 2-4 door Jesse. Veel ingooi-ballen en hoekschoppen door het wegwerken van de bal. Yisaka staat goed zijn mannetje onder de lat en net voor het eindsignaal maakt Lorenzo nog net 2-5.

Gewonnen, verdient? Ja, zoals er in de tweede helft is gespeeld wel!.