competitiewedstrijd JO13 uit in Tilburg

TSV Gudok JO13-2

3 november 2018 11:00

Wat een wedstrijd was dit. De nummer één tegen nummer drie.

Om half 10 al verzamelen bij Berkdijk om rond 10 uur bij Gudok in Tilburg aanwezig te zijn. Omkleden, toeschouwers naar de koffie en thee en het team naar het veld om warm te lopen en in te trappen. Iedereen lijkt er zin in te hebben.

De wedstrijd begint iets later, nadat iedereen gecontroleerd is en de bal en vlaggen gehaald zijn. De jongens proberen de druk gelijk op de tegenstander te leggen maar dat komt niet echt van de grond. Er wordt geworsteld en waar de een-tweetjes normaal goed lukken merken de jongens nu dat de tegenstander heel goed kijkt en er heel vaak tussen komt. Halverwege de eerste helft wordt er dan ook voornamelijk op de eigen helft gespeeld, wat heel onwennig aanvoelt.

De afgelopen periode heeft JO13 van VV Berkdijk nog niets verloren maar vandaag hebben ze een tegenstander die technisch wat meer in te brengen heeft. Dit wil niet zeggen dat er geen kansen zijn, maar ze worden helaas niet afgemaakt. Met 1-0 achterstand gaan we de rust in.

Normaal gaan de trainers en spelers de kleedkamer in maar dat mag niet van de scheids, dus verzamelen op het veld. De jongens worden wakker geschud en zullen echt aan de bak moeten, de tegenstander is technisch beter maar verliezen hoeft toch echt niet.

De jongens moeten echt in hun spel komen in de tweede helft, het middenveld sluit niet vlotjes aan bij de verdediging en zo kan het gebeuren dat er iemand door kan. Als er dan net verkeerd wordt verdedigd en de keeper een foutje maakt, is het een hele zure 2-0 achterstand. Wat het tij doet keren kan de toeschouwer niet zien maar het laatste kwartier is totaal anders dan de rest van de wedstrijd was. Er werd gestreden om de bal, soms op het randje, maar iedereen had de neus in dezelfde richting en hetzelfde doel voor ogen. En ineens, als een duveltje uit een doosje scoort Lars de 2-1. Ineens is er hoop. Het is nog flink opletten, ook de tegenstander is niet gek en wil winnen.
Spanning langs de lijn, evenwicht in het spel, er werd goed gecoached naar elkaar en goed gekeken. Giovanni mist, maar schiet een tweede keer raak. 2-2. En het fluitsignaal klinkt. Opluchting, vreugde, ongeloof en vermoeidheid, dat komt van het veld af lopen. Hard gevochten voor het gelijk spel.

Laat zien wat jullie kunnen jongens van Berkdijk JO13, want het zit in jullie!

Geschreven door Susan Brekelmans, foto's ook van Susan