competitiewedstrijd JO13 thuis tegen NEO'25

NEO'25 JO13-1

24 november 2018 11:00

Om 10 uur verzamelen.

De opstelling wordt bekend gemaakt en er wordt omgekleed. De muziek gaat aan en de jongens gaan zich warm lopen en wat in trappen. Ook NEO is er klaar voor en loopt en speelt zich warm. Om 11 uur, na een woordje van de scheidsrechter over waarden en normen en netjes spelen, begint de wedstrijd.

De toeschouwers hebben een leuke wedstrijd om naar te kijken, de ene binnen, vanuit de kantine in verband met de kou, de andere gezellig langs de lijn om de sfeer echt goed te proeven. We zien NEO gelijk het initiatief nemen en zeer goed spelen. Er wordt goed gekeken en overgespeeld tussen de spelers en je merkt dat de jongens van Berkdijk in het begin wat moeite hebben het spel naar eigen hand te zetten. Na 10 minuten staan ze dan met 0-1 achter. Balen! Dat kan je van de gezichten af lezen, maar gelijk ook de wil om voor elkaar dit spelletje te spelen en te willen winnen. Je ziet Berkdijk steeds beter in het spel komen en verschillende mooie acties uitvoeren. Ook NEO is goed bezig en kan een paar keer gevaarlijk dicht bij nog een doelpunt komen. Luca moet echt een paar keer flink aan de bak. Als Berkdijk een penalty krijgt en deze helaas mist is wraak zoet en scoort Lars de 1-1 en niet veel later scoort Yisaka de 2-1. Met deze stand gaan de teams de rust en de kleedkamers in.

Vol goede moet wordt aan de tweede helft begonnen. Het duurt even maar Giovanni scoort de 3-1 en Sander de 4-1 een paar minuten later. Je merkt dat het spel wat verandert. Beide teams willen winnen. Ook NEO gaat wat anders spelen en er worden wat meer overtredingen gemaakt. Er wordt over en weer gemopperd en geklaagd, maar er moet gespeeld worden. De 4-2 wordt gemaakt door NEO. Giovanni maakt de 5-2 en 10 minuten voor het einde wordt nog de 5-3 gezet. Een wedstrijd die netjes en sportief begon, werd wel sportief afgesloten maar je merkte dat door de onderlinge strijd er in de laatste 20 minuten net wat minder netjes gespeeld werd.

Volgende week nog een leuke wedstrijd op het programma. Thuis op de velden van de Kegelaar. Kom de jongens van JO13 eens aanmoedigen!