competitiewedstrijd JO13 thuis tegen Sarto

Sarto JO13-4

6 oktober 2018 11:00

Om 10 uur verzamelen in de bestuurskamer om de opstelling te bespreken tegen Sarto.
De opstelling wordt bekend gemaakt en na het omkleden wordt er warm gelopen en ingeschoten op het hoofd veld. Sarto heeft een flinke groep jongens bij, ze blijken 5 wissels te hebben tegen de 2 aan onze kant.

De zon schijnt, de sfeer is goed en het fluitsignaal klinkt. De bal is van de middenstip af en er wordt gelijk onderling gekeken hoe er gevoetbald wordt en waar er ruimte is om door te breken richting elkaars goal. Na 10 minuten zie je dat onze jongens van JO13 Berkdijk de overhand hebben en de druk goed op de ketel hebben, de 1-0 wordt gescoord door Giovanni. En direct daarna wordt er een mooie een twee gemaakt door Jesse en Dylan maakt het af met een doelpunt 2-0. De rest van de eerste helft zijn er kansen maar deze worden niet waar gemaakt. Er wordt niet goed gekeken en niet op tijd over gespeeld naar de medespelers.

Na de rust zijn er wederom kansen genoeg. Jesse maakt binnen 10 minuten de 3-0 en de 4-0. Je ziet echter wel dat er niet netjes gespeeld wordt. Er wordt niet goed gekeken en er wordt te haastig gespeeld. Op sommige momenten lijkt het meer een flipperkast dan op voetbal. Maar toch zijn er kansen over en weer. Soms breekt er iemand door en uiteindelijk wordt de 5-0 door Giovanni gemaakt. Soms worden er ook wat foutjes gemaakt en dan wordt je afgestraft met de 5-1. Jammer, maar nodig om tot de juiste realiteit te komen. Toch mogen de jongens niet mopperen als Dylan de 6-1 maakt.
Er waren nog meer kansen maar die zijn helaas niet benut.