Berkdijk mist zes basisspelers en verliest 'slechts’ met 1-0

24 februari 2019 14:30

Gemaakt door Peter van der Kolk

Verslag: Bron Brabants Dagblad

Bij Berkdijk spelen ze met een selectie van veertien man. Zes daarvan waren zondag niet aanwezig toen de ploeg van Erik van Esch het opnam tegen DIA. Het resultaat viel met een 1-0 verlies niet tegen.

DIA - Berkdijk 1-0 (0-0) 67. 1-0. Rood: 88e minuut Jochem van Beek van Berkdijk.

Moment van de wedstrijd: De rode kaart van Jochem van Beek. ,,Hij reclameerde vanwege een strafschop die we zouden moeten krijgen”, zegt trainer Erik van Esch. ,,Dat leverde hem twee keer geel op. Iets te veel van het goede, nu missen we hem in de belangrijke wedstrijd tegen Boeimeer.”

Bijzonderheid van de wedstrijd: Van Esch: ,,Ik miste maar liefst zes basisspelers. Als je weet dat ik maar een selectie heb van veertien voetballers, dan snap je dat we uit alle hoeken en gaten spelers vandaan moesten halen. Dat is gelukt. Ook dat tekent Berkdijk: we helpen elkaar.”