Blackout tijdens wedstrijd... foutje!

Berkdijk 1 (zon)

WDS'19 1 (zon)

4e klasse C

17 februari 2019 14:30

Bron: Brabants Dagblad

De bal in je handen pakken is bij voetbal verboden. Alleen de doelman mag de bal in eigen zestien aanraken met zijn handen. Matthy Laros van Berkdijk leek die regel zondagmiddag even te zijn vergeten.

Berkdijk – WDS’19 3-4 (0-1) 8. 0-1, 46. Thom van de Ven 1-1, 53. 1-2, 76. Matthy Laros (pen.) 2-2, 87. (pen.) 2-3, 90. 2-3, 90+3. Thom van de Ven 3-4.

Moment van de wedstrijd: De strafschop van WDS. ,,Matthy Laros pakte zomaar de bal in zijn handen. Hij had een black-out. Doodzonde, want we verdienden wel een punt”, vond trainer Erik van Esch.

Bijzonderheid van de wedstrijd: Berkdijk moest tot afgelopen zondag zorgen maken over al dan niet degraderen. Die zijn voorbij: SC Hoge Vucht is door de KNVB uit de competitie genomen en Boeimeer verkast naar het zaterdagvoetbal. Daardoor is geen degradatieregeling meer van kracht in 4C. Toch is Van Esch er niet helemaal gerust op. ,,Voor de zekerheid moeten we boven Boeimeer eindigen. Stel dat de KNVB overgaat tot een versterkte promotie-degradatieregeling, dan kunnen we alsnog tot de nacompetitie worden veroordeeld als we een na laatste worden.”