Bekerwedstrijd JO13 Zaterdag 1-9-18 12:00 uur uit tegen Dussense Boys

Dussense Boys JO13-1

1 september 2018 12:00

10:45 uur verzamelen bij Berkdijk.

Koen En Dylan hebben er al een wedstrijd op zitten, overleg in de bestuurskamer. Alleen Sem is niet aanwezig.

We vertrekken op tijd richting Dussen. Door de polder, met het pontje mee. Eenmaal in Dussen verzamelen en kleedkamer zoeken. De zon schijnt vol op en we zien dat we op kunstgras moeten gaan spelen. Niet favoriet bij onze spelers. We staan er klaar voor, hebben ons warm gelopen en hebben er zin in.

We beginnen vol goede moed. De spelers merken dat ze wat in te brengen hebben na de tegenstander wat af getast te hebben. Na een minuut of tien staan we dan ook met 0-1 voor via een mooi afstand schot van Giovanni. En dat smaakt naar meer want binnen een minuut flikt Lars het zelfde kunstje en scoort van afstand de 0-2. Vreugde alom. Dussen laat zich niet kennen. 5 minuten later is het 1-2 en een half uur later is het 2-2.

Ondertussen is er wat onenigheid geweest over de grensrechter van Dussen en ook de scheidsrechter komt niet geheel onpartijdig over. Maar goed, de scheids moet er in komen en hersteld zijn fouten. Alleen als de scheids niet naar de spelers luistert als er wat onderling tussen de spelers gebeurd en het blijft vervelend verlopen tussen de spelers, dan wil het zomaar mis gaan. Helaas was dit het geval bij Giovanni. De tegenspeler ging te ver en de scheids heeft niet naar Giovanni geluisterd. Het ging net te ver. Giovanni moet 10 minuten voor rust de wedstrijd verlaten. Niet veel later staan we met 3-2 achter.

De rust is niet geheel rustig verlopen. Veel commotie en gepraat maar de coaches en leiders hebben het team goed aangesproken en samen gaan ze het veld weer op. Ook de meegereisde toeschouwers staan volledig achter het team en moedigen ze flink aan.
De jongens voeren de druk gelijk op. Er wordt goed gekeken en over gespeeld en na een minuut of 10 krijgt Rexhep de kans op 3-3. Vreugde en ontlading. En ze willen meer, na een kwartier nog een treffer van Rexhep. Luca staan ook lekker onder de lat, maar de meest mooie redding aan het eind van de tweede helft komt toch van Koen die goed zijn best heeft gedaan in de verdediging en bij een Corner een bal van de lijn af heeft gehaald. Zo blijft de eindstand 3-4 en is de ontlading groot en de vreugde nog groter.

Tijdens de wedstrijd hebben de trainers, coaches, spelers en ouders laten zien dat ze er zijn voor elkaar. Onrecht pakken we samen op, teamspirit is goed en de wil om te winnen nog groter.
En de manier waarop, dat verdient een compliment!!!