Bekerwedstrijd JO13 Zaterdag 15-9-18 11:00 uur thuis tegen Olympia’60

Olympia'60 JO13-1

15 september 2018 11:00

10:00 uur verzamelen bij Berkdijk.  Iedereen is aanwezig, bespreking in de bestuurskamer, de opstelling wordt bekend gemaakt. De laatste bekerwedstrijd, 2 keer winst al op zak, deze laatste willen de jongens ook winnen.

Voor de wedstrijd begint vallen er een paar druppeltjes maar al snel schijnt de zon weer op het veld van de Kegelaar. Het fluitsignaal klinkt en we zijn begonnen.

Even zoeken en aftasten maar al snel nemen de jongens van Berkdijk het initiatief. Binnen 7 minuten schiet Mike V de 1-0. Er valt een last van het team af en vanaf nu hebben ze vleugels. Er wordt netjes gespeeld, goed gekeken, samen gespeeld en kansen worden gecreëerd. 10 minuten later scoort Jesse de 2-0. Keeper Luca is er maar bij gaan zitten, er wordt voornamelijk op de helft van Olympia gespeeld. Toch moet Luca uitkijken want soms komen ze door de verdediging heen en komen ze dicht in de buurt. Koen moet helaas zien dat zijn schot net naast gaat maar niet veel later scoort Rexhep de 3-0. Soms is Olympia dreigend aanwezig en komen ze tot in de 16 meter. Dan wordt er een actie uitgevoerd door Sem die niet had gehoeven en we krijgen een penalty tegen die gelukkig naast gaat. Net voor de rust wordt het wel nog 3-1. De jongens balen hier van en gaan met 3-1 de rust in.

In de kleedkamer wordt het plan voor de 2e helft gemaakt en gedeeld met elkaar. Vol goede moed het veld weer op en gelijk de druk opvoeren. Als snel zet Yisaka de 4-1. De zon schijn lekker, het publiek ziet een leuke wedstrijd met echt goed voetbal. Het team JO13 van Berkdijk mag trots zijn over het spel en het samenspel. Dit levert dan ook snel een 5-1 en 6-1 op gemaakt door Giovanni. Luca is er weer bij gaan zitten en ontspant in de zon. Berkdijk legt de druk bij Olympia neer en speelt aanvallend.
Als Dylan invalt krijgt hij gelijk een mooie kans en scoort de 7-1. Nu zijn ze zo goed op dreef en laat de tegenstander echt gaten vallen. Ze hebben de schouders hangen en de verdediging is iedere keer te laat. Dit geeft Berkdijk de kans om te scoren, 8-1 door Jesse en 9-1 door Sander. In de laatste minuut krijgt Lars nog een mooie kans en scoort de 10-1. Een super score.

Super samen gespeeld en mooie doelpunten gemaakt. Op naar de competitie.