Een mooi spel, met verrassende momenten.

WSC JO13-6

21 april 2018 10:00

08:45 uur verzamelen bij Berkdijk. Helaas is niet iedereen op tijd aanwezig.

Als we eenmaal bij WSC in Waalwijk zijn is ook de kleedkamer nog niet beschikbaar waardoor de jongens pas na half 10 zich kunnen gaan warmlopen.

Precies om 10 uur start de wedstrijd. WSC lijkt gelijk de druk hoog te willen leggen door aan te vallen.

Er wordt op sommige momenten met de handen gespeeld en aan elkaar gehangen. Dit heeft tot gevolg dat er binnen minuten een vrije trap wordt gegeven vlak voor ons goal. Helaas gaat deze er in en is het 1-0. Jesse en Rexhep hebben diverse kansen. Een aantal keren buiten spel, of net onder de voeten gelopen en dan maakt Sander de 1-1 na 8 minuten spelen.

We voeren de druk op. Het is een spannende wedstrijd om naar te kijken. Het lijkt een iets partijdige scheidsrechter maar hij fluit ook als het niet hoeft (om het recht te trekken).

In de 14e minuut scoort Yisaka de 1-2 en niet veel later Lars de 1-3. Met 1-5 gaan we de rust in.

Nu blijkt dat WSC de wedstrijd wil staken. Ze zijn met een niet volledig team en willen stoppen. Onze trainers geven aan door te willen en zullen met minder spelers in het veld gaan staan zodat het 10 tegen 10 wordt.

Rexhep, Jesse, Luca en Dylan scoren binnen een kwartier 4 doelpunten. Helaas door een fout in de verdediging wordt het 2-9. Heel jammer, maar we moeten door. Voor de stand in de competitie zijn doelpunten belangrijk. We gaan dan ook nog even door tot de 2-14 met nog doelpunten voor Lars, Luca en Yisaka.

De tweede helft wordt met 9 veldspelers gespeeld en aan onze kant een paar fantasie aanpassingen in de opstelling. Hessel is onder de lat gaan staan, Luca als vleugel spits, en nog mooi gescoord. En ook Mees heeft als spits in het veld gestaan. Mooie score en nu zo door gaan. We staan op de koppositie in de competitie en dit moeten we volhouden!