Wedstrijd verslag zondag 17-12-2017 Berkdijk 3 – Waspik 6

Waspik 6 (zon)

Mannen, 3, 6e klasse 627

17 december 2017 11:00

De laatste wedstrijd van 2017 werd gespeeld tegen Waspik 6 op het eigen vertrouwde Sportpark de Kegelaar. Waspik stond als laatste in de competitie met drie punten. Dat de laag geklasseerde ploegen geen eitje zijn voor Berkdijk 3 hebben de afgelopen weken wel uitgewezen. Berkdijk 3 werd echter voor de wedstrijd op scherp gezet door Kees Nieuwenhuizen met een bak bier en ambachtelijk gemaakte bitterballen in het vooruitzicht na afloop van de wedstrijd. De trouwe supportersschare was wederom aanwezig en verwachtte, na een aantal teleurstellende uitslagen, deze keer een strijdende ploeg te zien die voor de winst zou gaan.

De wedstrijd werd geleid door de wederom sterk fluitende arbiter Richard Netten die op zaterdag al aangegeven had de gehele wedstrijd box to box te gaan fluiten. Vanaf de start van de wedstrijd werd al duidelijk waarom Waspik op de laatste plaats van de ranglijst stond. Behalve de 2 meter lange spits was geen enkele speler opgewassen tegen het sterke collectief van Berkdijk 3.
Het begin van de wedstrijd was aftastend en druk opvoerend richten het doel van Waspik. Er waren een aantal kansen, zelfs voor open doel, die helaas niet werden benut door spits Marcel Kogels.
In de 18e minuut werd de ban gebroken met een uitstekende vrije trap van Wicky op 18 meter van de goal. Met de precisie van een scherpschutter werd de bal langs de muur geschoten waardoor de keeper kansloos was. In de 35e minuut volgde een flitsende aanval van Berkdijk 3 waardoor Waspik volledig de kluts kwijt was en de bal via een eigen verdediger in het doel verdween. In minuut 38 werd de 3-0 aangetekend door een sterk spelende Dennis Weijters. Bij de aftrap van Waspik werd de bal vakkundig afgepakt en met een rush vanaf de eigen helft verzorgde Rob Couwenberg de 4-0 in de 39e minuut. Na een aantal duels was de koek op voor een speler van Waspik en verliet geblesseerd het veld. Doordat Waspik geen wissels had werd de rest van de wedstrijd uitgespeeld met 10 man aan Waspikse zijde.

In de 2e helft was hetzelfde spelbeeld te zien als in het eerste bedrijf. Waspik was niet bij machte om het ontketende Berkdijk 3 te stoppen. In de 51e minuut verzorgde Marcel Scheerders de 5-0. De bal werd simpel rondgespeeld en behalve een aantal sterke acties van de spits van Waspik was er geen gevaar voor het doel van Berkdijk. In de 58e minuut verzorgde Pierrot een assist op Rob en deze schoot de 6-0 binnen. Dennis zorgde op eigen wijze in de 60e minuut voor de 7-0. In de 75e minuut werd het mooiste doelpunt van de wedstrijd gemaakt. Marcel Scheerders gaf de bal met een perfecte hakbal voor en Dennis maakte zijn 3e doelpunt van de wedstrijd. Helaas resulteerde deze prachtige actie voor een blessure bij Marcel waardoor hij de wedstrijd moest verlaten. In de 83e minuut werd een breedte pass gegeven op Marcel Kogels, Marcel omspeelde de tegenstander en met een perfect afgemeten voorzet schoot Rob ook zijn 3e binnen.
In minuut 85 was er een schermutseling aan de achterzijde van het veld. Deze situatie was helaas niet in zichtveld van uw verslaggever en de getuigenverklaringen liepen behoorlijk uiteen waardoor geen goede beschrijving van het voorval beschreven kon worden. De schermutseling resulteerde helaas in het van het veld sturen van Pierrot. De wedstrijd werd in de 88e minuut afgesloten met de 10-0 door doelpuntenmaker Bram.

Door een administratieve fout, van de verder keurig fluitende arbiter, werd de uitslag van 9-0 doorgegeven aan de KNVB. Een mooie afsluiting van de 1e competitie helft die helaas niet helemaal gelopen is zoals vooraf verwacht werd. Toch eindigt Berkdijk 3 op een keurige 4e plaats.