Zaterdag 4 november om 11:15 uur uit in Drunen tegen RKDVC

RKDVC JO13-6

Onder 13, JO13-1, 6e klasse 08

4 november 2017 11:15

10 uur verzamelen in de bestuurskamer, waar de plaatsen op het veld werden verteld door Peter en Sebastiaan.

Twee spelers zijn geblesseerd, de rest is fit en klaar voor de wedstrijd.

De jongens weten niet goed wat te verwachten, RKDVC heeft een beter doelgemiddelde maar ze hebben strijdlust genoeg en hebben er zin in. ”Ik loop zo heel het veld rond en om een doelpunt te kunnen maken” zegt Achmed nog op de heen weg in de auto.

In Drunen in het druk. Flink wat velden, welke al bezet zijn door teams onder 9 en onder 11. Vanaf kwart over 11 zijn de jongens onder 13 aan de beurt en we mogen op veld 2. De tegenpartij lijkt oudere en grote jongens te hebben. Maar we laten ons niet uit het veld slaan. Als de scheidrechter er is, beginnen we maar moeten we zien dat RKDVC het voortouw en de eerste kans neemt. Helaas wordt het dan ook snel 1-0 door een klein foutje van keeper Luca. Maar we laten de moet niet zakken en al heel snel wordt de 1-1 door Sem gemaakt.

We hebben de smaak te pakken en nemen ook onze kansen. Er wordt goed gespeeld, er zou wat breder gespeeld mogen worden en vanaf het tweede deel van de tweede helft zag je dat iedereen zijn eigen doelpunt mee wilde pakken en niet meer op zijn positie lette, wat jammer is. Maar als je met 1-10 wint, dan krijg je vleugels en dat zag je dan ook echt terug.

Luca heeft nog twee hele mooie acties uitgevoerd waardoor de tegenpartij niet meer tot scoren kwam. Wij hebben er uiteindelijk 10 gemaakt, en na Sem waren de punten voor Jesse (1-2), Rexheb (1-3) Yisaka (1-4 + 1-8 + 1-10), Giovanni (1-5 + 1-6 + 1-7) en Sander (1-9).

Volgende week weer een uitdagende wedstrijd voor de boeg.