Verslag van de wedstrijd JO13 Berkdijk 1 tegen Jong Brabant 5

Jong Brabant JO13-5

Onder 13, JO13-1, 6e klasse 08

28 oktober 2017 11:00

Na een belabberde training afgelopen woensdag kwam iedereen voor de wedstrijd om kwart over 10 in de bestuurskamer bijelkaar. Voordat Sebastiaan het team toesprak en de opstelling bekend maakte heeft Alex het woord genomen en iedereen duidelijk gemaakt dat voetbal een teamsport is.

Je doet het samen, met elkaar, en voor elkaar.

Na de warming up en wat in spelen staan de spelers klaar op het veld. Jong Brabant lijkt een team met grote spelers, jongens die toch zeker 12 jaar zijn. Maar dat mag de pret niet drukken.

Voorzichtig beginnen ze de wedstrijd. Ze tasten wat af, spelen wat rond en zijn voorzichtig. Berkdijk speelt vooral op de helft van Jong Brabant en na een klein kwartier ziet Lars zijn kans en maakt 1-0. De spanning is er af, er wordt iets makkelijker gespeeld maar soepeltjes gaat het nog niet.

Met deze stand gaan ze de rust in. De tweede helft beginnen ze met goede moed. Een paar kleine wijzigingen en ze gaan van start. Na ongeveer 10 minuten in de tweede helft scoort Rexheb de 2-0. De jongens hebben de smaak te pakken en scoren doelpunt na doelpunt. De keeper van Jong Brabant baalt enorm. Je ziet hem steeds bozer worden op het team wat voor hem staat en niet lukt om de verdediging dicht te houden.

Uiteindelijk wordt het 13-0 met de volgende doelpuntmakers: Lars, Rexheb, Yisaka, Jesse, Giovanni en Luca. En nu maar hopen dat jullie dit zo vol kunnen houden!