Een spannende wedstrijd van de JO13

Raamsdonk JO13-1

Onder 13, JO13-1, 6e klasse 08

7 oktober 2017 11:00

Kwart voor 10 verzamelen om gezamenlijk naar Raamsdonk te rijden.
Uiteindelijk zijn we er allemaal. Eenmaal aangekomen kunnen de jongens zich gaan opwarmen en inspelen. De tegenstanders lijken er erg veel zin in te hebben. Op de tribune horen we dat het team aangevuld is met 3 spelers uit een ander team omdat ze anders geen wissels hebben.
Vol goede moed beginnen we de wedstrijd. Het eerste deel spelen we helaas op onze eigen helft, Raamsdonk heeft gelijk de druk opgevoerd en de aanval ingezet. We beginnen met een 1-0 achterstand door een foutje van onze keeper Achmed.

Er wordt een potje stevig voetbal gespeeld. Niet veel later krijgen we een penalty in ons voordeel. Nieuweling Gio mag deze nemen en hij maakt er een mooi doelpunt van. Na weer een tegendoelpunt komt de bal bij Sander die met een mooie trap de stand weer op 2-2 zet. Over en weer gaan de kansen.
Er is aardig wat irritatie op het veld tussen de spelers onderling. Niet ver in de tweede helft komen we me 3-2 achter te staan. En 4-2 laat helaas ook niet lang op zich wachten. De irritaties lopen hoog op en Yisaka moet dit met geel en met 10 minuten op de bank ontgelden. Niet snel daarna scoren we de 4-3 en wat later scoort Jesse de 4-4. De wedstrijd ligt open en beide teams spelen voor de winst.

Maar helaas is het onze kids niet gelukt en er wordt 5-4 gescoord. Balen, en ze doen er alles aan om de eindstand een gelijkspel te laten zijn. Dit zou zeker wel verdient zijn maar het mag zo niet zijn vandaag.

Na het douchen weer terug naar Kaatsheuvel.