Geen spektakel bij Baardwijk

Berkdijk 3 (zon)

Mannen, 3, 6e klasse 627

5 november 2017 10:00

Berkdijk 3 begon de wedstrijd tegen Baardwijk 8 als koploper in de competitie. Dit was echter niet te zien aan de wedstrijd. Bijna alles ging mis en dat resulteerde ook in een hele slechte wedstrijd.

In de eerste helft waren er geen noemenswaardige kansen voor Berkdijk. Baardwijk daarintegen kreeg een aantal opgelegde kansen die resulteerde in ballen op de paal en lat. In de 31e minuut kwam Baardwijk ook verdiend op een 1-0 voorsprong. De achterstand was geen reden voor Berkdijk om een tandje bij te schakelen. In 40e minuut kwam Baardwijk op een 2-0 voorsprong. Even was er een opleving van Berkdijk en dat resulteerde in een strakke voorzet van Marcel S. die knap werd binnen gekopt door Pierrot. Ruststand 2-1.

De tweede helft begon ook dramatisch en in de 49e minuut kwam Baardwijk op een 3-1 voorsprong. De rest van de 2e helft speelde Berkdijk niet het vertrouwde spel. Baardwijk kreeg nog een aantal kansen om verder uit te lopen maar verzuimde deze te verzilveren. In de 82e minuut volgde een strakke pass van Rob op Andrew. Andrew gaf de bal door aan Marcel S. en maakte de kans op beheerste manier af, 3-2. Door de 3-2 kwam er het geloof bij Berkdijk om nog minimaal een punt binnen te slepen, het spel was echter nog steeds slordig. In de 88e minuut volgde er een prachtige actie met samenspel tussen Rob en Andrew. Na een aantal één- tweetjes gaf Rob de bal prachtig half hoog voor waarbij Andrew de bal beheers binnen schoot. Eindstand 3-3.

Twee punten verloren en daarmee ook de kop positie, deze wordt de komende week gedeeld met RKDVC. Komende zondag wordt de derby tegen Desk 6 gespeeld op Eikendijk.