V.V. Berkdijk: Wedstrijdverslag JO13 Zaterdag 23 september om 09:00 uur uit tegen Were Di JO13.

Were Di JO13-4

Onder 13, JO13-1, 6e klasse 08

23 september 2017 9:00

Om kwart voor 8 teamoverleg in de bestuurskamer.

Vroeg voor de voetballers en ouders. We rijden in colonne naar Tilburg.

Daar aangekomen is het zoeken naar een parkeerplekkie en rondkijken en vragen naar de kleedruimte. De jongens verzamelen in de kleedruimte en gaan niet veel later het veld op.

Ze gaan warm rennen en inspelen. Niet heel fanatiek, maar toch.

De ouders kunnen op het terras een gratis bakkie koffie of thee pakken, wat als zeer welkom wordt beschouwd.

Tilburg staat dit weekend, op alle voetbalvelden, in het teken van samenwerken aan een positief voetbalklimaat.

Er gebeurd helaas genoeg op het voetbalveld en ook er langs. Dit weekend wordt daar op een mooie manier bij stil gestaan. Voor aanvang van de wedstrijd worden niet alleen de spelers maar ook de kijkers en ouders op de middencirkel gevraagd. We staan stil bij de positieve kant van voetbal. Er wordt benadrukt dat het een spel is, wat je met plezier moet spelen. Er wordt zeker ook naar de kijkers en ouders gekeken en gevraagd eens na te denken bij alles wat er speelt naast het veld en wat voor reactie dat kan geven bij de spelers op het veld. Bij alles wat je doet en wat je roept.

Na een rondje over de middencirkel zoekt iedereen zijn eigen helft op of zijn plaats langs het veld op en kan de wedstrijd netjes om 9 uur beginnen.

We beginnen voornamelijk op onze eigen helft. Het is vroeg, het veld is nat en in het begin speelt iedereen wat onwennig. Na een paar wissels in de spits posities en het wennen aan het natte gras, komt het toch los. We gaan steeds beter spelen en proberen steeds verder te komen. Na een minuut of 20 geeft Rexheb een voorzet naar Yisika en die zet het eerste doelpunt van de wedstrijd.

Helaas niet veel later is het 1-1 en zo gaan we ook de rust in.

De tweede helft. We gaan voortvarend van start. Het spel loopt maar toch missen we iets in het team. Je ziet ze wel vechten en uiteindelijk maakt Sander de 1-2.

We merken dat de tegenstanders het moeilijk hebben en dat is ons geluk. Niet veel later maakt Hessel de 1-3 na een super mooie actie. Echt positiespel is er niet meer bij en de tegenstanders proberen hiervan gebruik te maken. In het laatste deel van de wedstrijd wordt dan ook te veel en onnodig veel op onze eigen helft gespeeld waardoor Luca ook nog een paar keer in actie moet komen.

Aan het eind van de wedstrijd krijgt Lars de groene kaart, voor sportief spel. Maar ook voor zijn harde werken, dan niet vergeten mag worden.

Op naar volgende week jongens!