Eerste bekerwedstrijd 2017/2018 Berkdijk JO13 - Dongen J013

Dongen JO13-5

Onder 13, JO13-1, Groep 7 70

2 september 2017 9:00

Zaterdag 2 september om 09:00 uur begint de wedstrijd in Dongen tegen dongenJO13.

Omdat dit de eerste wedstrijd voor onze JO13 is, laat Peter iedereen al om 8 uur verzamelen in de bestuurskamer voor een echt wedstrijd overleg. Slechts 1 afmelding voor deze wedstrijd dus 2 wissels. Voor het eerst op een groot veld, met de voetbalregels en 2 keer 35 minuten spelen.

We zijn op tijd in Dongen en om half 9 staan de jongens al warm te lopen en een balletje te trappen en wordt de keeper Luca warm gespeeld. We zijn allemaal wat gespannen, zo de eerste keer met dit team samen.

Vol goede moed beginnen we om 9 uur aan de wedstrijd en gelijk nemen we de bal en gaan op de goal af. De gehele eerste helft komen we niet van de helft van Dongen af. Het loopt goed, er wordt overlegd op het veld en het gaat eigenlijk wel lekker. De jongens in het veld merken dat ook en moeten door Peter, Sebastiaan en Gerard wel terug gefloten worden om aan het positiespel te blijven denken. In de eerste helft worden een paar mooie doelpunten gemaakt en met 0-5 voorsprong gaan we de rust in.

De tweede helft begint wederom voorspoedig. Maar na een minuut of 10 begin je te merken dat onze jongens toch wat overmoedig raken en niet meer op het positiespel letten en overspelen maar dat er verschillende spelers zijn die er vol voor gaan en zelf een doelpunt willen maken. In de tweede helft komt Luca hierdoor een paar keer in actie, wat in de eerste helft in zijn geheel niet het geval was. Uiteindelijk beslist Peter om 2 extra spelers uit het veld te halen. Dit doet hij om er voor te zorgen dat Dongen ook nog een kans kan maken en wat druk kan uitoefenen op ons. Tevens zijn onze spelers genoodzaakt om over te spelen en samen te spelen wat in de tweede helft niet echt gelukt is.

Uiteindelijk wordt de wedstrijd met 0-11 gewonnen. Een mooie uitslag met mooie doelpunten.

Het samenspel kan en moet beter. Als er dadelijk zwaardere tegenstanders zijn zullen de jongens echt aan de bak moeten. Maar voor nu, super gedaan en geniet van de overwinning, zeer zeker verdient.