Berkdijk O23 kon niet door rommelig spel tegenstander niet winnen

5247NP
ROSMALEN
tel. 073-5223102

Vandaag speelde Vv Berkdijk 023-1 een uit wedstrijd bij OJC Rosmalen. Helaas liep onze voorbereiding iets anders dan dat wij zijn gewend. Omkleden in kleedkamer 28 en met 3 teams de warming-up afwerken op 1 veld. Ondanks deze "barre omstandigheden" was het team tot het bot gemotiveerd om aan de wedstrijd te beginnen. Na het eerste fluitsignaal van de scheidsrechter was er maar 1 team (Berkdijk) die verzorgend wilde voetballen, waarbij Berkdijk graag de tegenstander snel onderdruk wilde zetten. De mannen hadden in de eerste fase van wedstrijd moeite met het ongeorganiseerde spel van OJC. Met een team tegenover je die de benodigde overtredingen maakten en alleen maar de lange ballen hanteerden richting hun sterke en fysieke spits, moest de scheidsrechter regelmatig in het voordeel fluiten van de rood-zwarten. Als team bleven ze hun eigen spel spelen en gingen niet mee in het spel van OJC. Helaas kwam OJC in 30e min op 1-0, wat ook tevens de ruststand was.

Tijdens de rust gaf trainer Remco aan dat bij OJC totaal geen organisatie was qua veldspel en dat het team er in moest blijven geloven. De start van de 2e helft was duidelijk voor Berkdijk. Ze gingen fysieker spelen en er kwam nog meer organisatie in het veldspel.  Het team van OJC begon zich hieraan te irriteren en zij maakten nog meer overtredingen om het team uit de wedstrijd te halen. Maar Berkdijk zou Berkdijk niet zijn als zij zich hierdoor op van slag af lieten halen. Nee ze lieten zich niet kennen. Zo was het Berkdijk die in de 59e min de score terugbracht op 1-1 door een doelpunt van Max. In de fase na de 1-1, was het spel vanuit Berkdijk om te genieten. Vele kansen werden gecreëerd alleen deden zij zich in de eindfase te kort door de kansen niet te verzilveren. En toen kwam de spreekwoordelijke uitspraak: scoor je zelf niet dan doet de tegenstander het. Helaas werd dit een feit, want in de 65e min komt OJC op 2-1 en in de 75e min door rommel en met veel geluk op 3-1. Als trainer vond Remco het mooi om te zien dat Berkdijk na deze 2 treffers zoveel arbeid en energie bleef stoppen in de laatste fase van de wedstrijd. Alleen werd deze inzet niet beloond en staat de eindstand op 3-1.

Trainer Remco wil, buiten dit verslag, het gehele team complimenten geven voor hun juiste teamspirit, geleverde arbeid en de 100% inzet.

Merlijn (Zo2), Luca (jo17) en Danny (jo17) bedankt voor jullie inzet!

Komende weken lekker en scherp trainen, want zaterdag 15 oktober wacht voor ons de 4e competitie.