Berkdijk O23 verliest van UVV'40

4851AT
ULVENHOUT
tel. 076-5612654

Zaterdag 5-11 stond voor de mannen van berkdijk 023 een lastige uitwedstrijd tegen UVV'40 op het programma.

Na de samenkomst op de Kegelaer voor de wedstrijdbespreking reisden de mannen van Berkdijk 023 af richting Sportpark Jeugdland. Na een goede warming-up en een kleine 'peptalk' in de kleedkamer, kon dan eindelijk de scheidsrechter fluiten voor de aftrap. De druk lag hoog bij Berkdijk, wat duidelijk zichtbaar was in het spel. De eerste 10 min van de wedstrijd was het veldspel goed. UVV'40 was in deze fase beter en fysieker aan de bal dan Berkdijk. Hierdoor werden er persoonlijke fouten gemaakt die UVV'40 direct afstrafte. Door een snelle omschakeling kwam UVV'40 in de 17e min op 1-0. Dan hoop je als trainer dat dit het moment was waardoor het team wakker zou worden om op zoek te gaan naar die ene aansluitingstreffer. Maar na de 1-0 blijven de mannen van Berkdijk onrustig. In de 30
e min kwam een wissel bij O23 en werd het speelsysteem wat aangepast, waardoor ze iets beter in de wedstrijd kwamen. Maar door een snelle omschakeling van UVV'40 werd de stand in de 35e min op 2-0 gezet. En 7 min later in de 42e min zet UVV'40 de stand op 3-0, door een persoonlijke fout, wat ook tevens de ruststand is.

Tijdens de rust zijn door de trainer Remco een aantal punten van de 1e helft aangehaald en besproken. De 1e helft waren er te veel persoonlijke fouten en liet Berkdijk zich aftroeven door het het fysieke en goed voetballende UVV'40. Remco had aangegeven om anders uit de kleedkamer te komen dan de 1e helft en te kijken om de aansluitingstreffer te forceren. De aftrap van de 2e helft waren de mannen van Berkdijk duidelijk meer zichtbaar en kwamen voetballend beter in de wedstrijd. Wat vele aanvallen als resultaat had. Alleen waren de mannen dan te onrustig in de eind pass en verloren de kansen die gecreëerd waren. Zo bleef UVV'40 effectief in hun spel. Door miscommunicatie tussen de keeper en verdediger van Berkdijk profiteerde UVV'40 en stond de stand in de 50e min op 4-0. Met nog 40 min op de klok probeerden de mannen nog iets te forceren, maar dit mag helaas niet meer baten. We moeten als team leermomenten halen uit deze wedstrijd en hier aan werken komende weken.

Zaterdag 12 november speelt berkdijk 023 om 14.00 thuis tegen Sc 't zand. Na de wedstrijd is het volle bak feest bij Berkdijk met de Zino Classix.