Zaterdag 17-09 speelde berkdijk 023-1 een thuiswedstrijd tegen Zigo uit Tilburg.

Berkdijk O23-1

ZIGO O23-1

klasse 9

17 september 2022 14:30

Sportpark Kegelaar
Baan 17
5171NC
KAATSHEUVEL
tel. 0416-530951 (best.kamer)

Waar het vorige mis ging wegens het slechte weer en een onbespeelbare veld, gaf trainer Remco van loon de mannen van berkdijk 023 de taak om goed en verzorgend voetbal te gaan spelen, kansen te creëren en die vervolgens te verzilveren. Het was dan ook duidelijk zichtbaar dat taken goed werden uitgevoerd. Zo was het dan al snel raak voor Berkdijk, door een mooi opgezette aanval in de 17e min vanuit de as van het veld werd Justin Jongerden ingespeeld die met een assist Daan weet te bereiken, die zorgt voor de 1-0.
Doordat wij positioneel vaak goed stonden, was het voor Zigo moeilijk om tot een snelle aanval te komen. Zo was de 2e bal voor Berkdijk en werd elke aanval van Zigo perfect verdedigd, waardoor wij er goed onderuit konden spelen. Met een mooie opgezette aanval was het Sjefke die door een assist van Vinny de score op 2-0 zette. De mannen van Berkdijk blijven, ook na deze voorsprong, het spel maken. In de 44e minuut werd Sjefke weer bereikt, die een mooie assist geeft aan Daan, die daarna beheerst de 3-0 binnen tikt. Na dit doelpunt floot de scheidsrechter voor de rust.

In de rust gaf de trainer de mannen van berkdijk complimenten voor hun vertoonde spel. Dit hadden wij ook te danken aan onze keeper Xander die met vele reddingen ons in de wedstrijd hield.  Remco had duidelijk aangegeven dat een wedstrijd geen 45 minuten maar 90 duurt en dat zij ook de 2e helft het spel moet blijven maken. Want met achteruit hangen geef je vaak de tegenstander de kans om terug in de wedstrijd te komen.
De start van de 2e helft waren wij even onoplettend in onze organisatie waardoor Zigo in de 57e minuut de score terug brengt naar 3-1. Maar gelukkig raakte het team hierdoor niet van slag en bleven zij georganiseerd voetballen. In de 87e minuut was het weer raak voor Berkdijk. Door een mooi opgezette aanval komt de bal bij Justin Netten, die met een snoei harde pegel de keeper van Zigo het nakijken gaf en de score op 4-1 zette, wat tevens ook de eindstand was.

Mannen van berkdijk 023 chapeau voor de geweldige en verdiende overwinning...!

Luca (jo17-1) en Lars (jo17-1) bedankt voor jullie inzet