Beker SC ’t Zand O23-2 - Berkdijk O23-1

5045ZZ
TILBURG
tel. 013-5703984

Zaterdag 3 september speelde O23 de bekerwedstrijd uit bij SC ’t Zand. Het was duidelijk te zien dat het team nog kort in hun voorbereiding zit. Op het veld waren ze zoekende en in 7e min.  komt SC ’t Zand door een standaardsituatie op 1-0. Daan Weterings maakte in de 11e min. de 1-1 en Justin Jongerden in de 20e min. de 1-2. De eerste 25 minuten waren dus prima waarbij taken en afspraken na behoren goed werd uitgevoerd, maar toen kwam de omkeer van het spelbeeld. Want na de 25e minuut speelden warmte en focus een hoofdrol en moet in de 30e minuut nodig worden gewisseld. En zo komt Danny (speler uit JO17) in het veld voor Daan. Er werden persoonlijke fouten in het spel gemaakt waar SC ’t Zand duidelijk van profiteert want in de 32e min. is de stand 2-2 en in de 41e min. wordt de 3-2 gemaakt, wat tevens ook de ruststand is.

In de rust zijn wat punten aangehaald, een kleine omzetting in de formatie en de trainer Remco van Loon heeft de boys mee gegeven om met meer bravoure de 2e helft in te gaan.

Het spelbeeld in de 2e helft is dan ook beter als in de 1e helft. En in de 50e minuut maakt Sjefke de 3-3. Helaas zette de tegenstander in de 60ste minuut de stand op 4-3 en is het Rexheb (speler uit JO17) die in de 67e de stand terugbrengt naar 4-4. Na de 67 min. komt er een wissel, want bij Dominique schiet de kramp erin. Toch is het geloof in de groep duidelijk zichtbaar om te willen winnen, want in de 75e maakt Justin Jongerden de 4-5. Alleen vergeten wij deze stand te bewaken. Uit een standaard situatie maakt SC ’t Zand in de 78e minuut 5-5 en worden het spannende minuten. Terwijl 2 spelers van beide ploegen met geel 10 minuten langs de kant stonden, kreeg in de 80ste minuut een speler van ’t Zand een rode kaart. Helaas konden het team uit Kaatsheuvel hier niet van profiteren, want het was zelfs SC ’t Zand dat zich regelmatig eronder kon voetballen.

Na 91 minuten speeltijd met een eindstand van 5-5 moest er een winnaar komen en komt er een strafschoppenserie waar helaas ’t Zand er sterker uitkomt dan Berkdijk. De strafschoppenserie wordt door ’t Zand gewonnen met 5-4.

De trainer is ondanks dit resultaat trots op de groep. Met pas 2 trainingen in de benen, een temperatuur van 28 graden en spelend op kunstgras wordt er veel gevraagd van spelers en kan het team veel lessen halen uit deze wedstrijd. Luca (keeper JO17), Rexheb (speler uit JO17) en Danny (speler uit JO17) worden namens het team bedankt voor hun inzet.