JO23 waren zichzelf niet en verloren van SC 't Zand

5045ZZ
TILBURG
tel. 013-5703984

Zaterdag 19-03 stond voor Berkdijk 023-1 een uitwedstrijd op het programma tegen SC ’t Zand. De thuis wedstrijd werd met goed voetbal van SC 't Zand met 2-1 gewonnen.

De afgelopen trainingen heeft het team zich gericht op de manier hoe SC 't Zand speelt en de trainingen hier op aangepast. Zo heeft Berkdijk tijdens de training van afgelopen woensdag tactische getraind op de speelwijze en op spel hervattingen. Zaterdag 19-3 was dan zover, om 12.45 kwam Berkdijk bij elkaar in de bestuurskamer voor de wedstrijdbespreking waar duidelijk het speelsysteem werd besproken. Trainer Remco heeft ook duidelijk bespreekbaar gemaakt dat een uitwedstrijd bij SC 't Zand vaak wat lastiger is voetballen, bijvoorbeeld door het spelen op kunstgras en de entourage er om heen. Om 13.15 vertrokken ze richting SC 't Zand voor deze lastige uitwedstrijd.

Aangekomen bij SC 't Zand gelijk richting de kleedkamer, het inloopshirt werd aangetrokken en Berkdijk start onder luide muziek aan de warming-up. Tijdens de warming-up moest Remco helaas een wissel aanbrengen, Justin Netten was niet fit en Daniel, speler van jo16, nam zijn plek over. Na de warming-up nog even richting de kleedkamer om de mannen de laatste woorden toe te spreken, om zo richting het veld te gaan.

Maar de wedstrijd begon helaas wat later, omdat de scheidsrechter wat verlaat was. Uiteindelijk floot de scheidsrechter om 14.45 voor de wedstrijd. De eerste fase was het Berkdijk die het spel maakte, maar in de 8e minuut ging het mis. Door een persoonlijke fout in onze verdediging komt SC 't Zand al snel op voorsprong en staat de stand op 1-0. Na deze voorsprong kwam Berkdijk moeilijk aan voetballen toe en kreeg SC 't Zand meer grip op de wedstrijd. De tegenstander had het voordeel van de wind mee. Berkdijk was rommelig in de eind pass en stond vaak positioneel niet goed, waardoor SC 't Zand het betere spel maakte en door een prachtige aanval de stand op 2-0 zette. Het was tijd voor een noodgedwongen wissel. Omdat Berkdijk moeite had met de organisatie achter in, kwam Justin N. er in voor Daniel. In de 15e minuut een aanval van Justin J. Hij kan alleen op de keeper af en dan krijgt de keeper van SC 't Zand rood voor een handsbal buiten de 16. Vanaf dat moment ging Berkdijk met meer pressie naar voren spelen, maar kwam niet tot scoren. Door een fout van Berkdijk en de harde wind mee, weet SC ‘t Zand na een snelle omschakeling de 3-0 te scoren.

Na 45 minuten floot de scheidsrechter voor de rust. Remco heeft tijdens de rust zijn stem laten horen en de mannen laten weten dat het geloof er nog steeds is om er een wedstrijd van te maken. Met een kleine tactische aanpassing, herpakt Berkdijk de wedstrijd, maar op een of andere manier had Berkdijk moeite om SC 't Zand het moeilijk te maken.

En alsof het zo moest zijn, was het binnen 10 min, 10 tegen 10, want Joey pakte geel. Qua spel kwam Berkdijk niet in de wedstrijd. Na 10 min stond Berkdijk weer met een mannetje meer en kon Remco een wissel toepassen: verdediger eruit en extra aanvaller erbij, wat goed uitpakte want in de 60e minuut brengt Berkdijk de stand terug naar 3-1. Met een extra aanvaller kon Berkdijk meer druk gaan zetten op de verdedigers van SC ’t Zand, zou je denken, maar helaas was het andersom. SC 't Zand bleef wel geconcentreerd en feller dan Berkdijk in de duels, waardoor SC 't Zand door een counter aanval de stand op 4-1 zet. Het spel werd wat rumoeriger aan beide kanten. Berkdijk kon door een snelle actie de stand op 4-2 zetten. Maar na dit doelpunt, kon Berkdijk geen antwoord meer geven op deze wedstrijd. Er werden fouten gemaakt en Berkdijk was erg slordig aan de bal, waardoor SC 't Zand wederom snel in balbezit kwam en de stand op 5-2 zet, wat ook tevens de eindstand is geworden.

Na de wedstrijd weer even bij elkaar zitten, waar Remco aangaf dat Berkdijk vandaag niet bij machte was en niet scherp genoeg was om deze wedstrijd enigszins te kunnen winnen.
Jammer, maar op naar de volgende wedstrijd!

Lars, Daniel en Danny van jo16 worden namesn de staf en selectie bedankt voor hun inzet.

Wij kunnen alleen maar genieten van hun inzet spel...